12 Kasım 2014 Çarşamba

ORTA ÖĞRENİM KIZ EĞİTİM KAMPÜSÜ HAYAT BULUYOR

Kız öğrencilere yönelik yapılacak olan “Orta Öğrenim Eğitim Kampüsü” projesi hayata geçiyor.
Temmuz ayında ihalesi yapılan “Kız Eğitim Kampüsü”nün inşaatı başlamış olup 2015 yılının sonlarına doğru bitirilmesi planlanmaktadır.
Niğde Merkez Kırbağları Mevkiinde yapımına başlanan Kız Eğitim Kampüsü ile köy ve kasabalarımızda ilköğretimi bitiren fakat maddi sıkıntılar nedeniyle ortaöğretime devam edemeyen veya ortaöğretimi terk etmek zorunda kalmış kız çocuklarının ortaöğretime teşvik edilmesi ve eğitimlerine devam edebilmelerinin sağlanması hedeflenmektedir. Ekonomik ve Sosyal imkânların kısıtlı olduğu çevrede yaşayan ve de evlerinde uygun çalışma ortamı bulamayan kız öğrencilerimizin hem sosyal faaliyetlerin hem de düzenli ders çalışabilecekleri barınma ortamlarının sağlanacağı “Kız Eğitim Kampüsü” ile aynı zamanda güvenlik açısından oluşacak dezavantajlar da ortadan kaldırılmış olacaktır.
Başta maddi yetersizlik olmak üzere, ulaşım güçlüğü, güvenlik, kız çocuklarının tarlada çalıştırılması, ev işlerine yardımcı ve de kardeşlerinin bakımını üstlenme rolleri, bununla birlikte de erken yaşta evlendirilerek evinin hanımı yapma düşüncesi gibi olumsuz nedenlerden dolayı okutulmayan kız çocukları için önemli bir Eğitim Merkezi olacaktır.
 Niğde İl Özel İdaresi tarafından ihale edilen “Orta Öğrenim Eğitim Kampüsü” 32 derslikli Kız Meslek Lisesi, 24 derslikli Kız İmam Hatip Lisesi, 300 kişilik Öğrenci Yurdu ve Küçük Tip Spor Salonu ile toplam 17.260m2 oturum alanına sahip olacaktır.
300 kişilik öğrenci yurdunda 8 adet etüt odası, 1 adet yemekhane, 2 adet engelli öğrenci odası, 1 adet teknik merkezin yanı sıra öğrencilerin daha iyi şartlarda barınma ihtiyaçlarını gidermek için 1 adet Türk Hamamı, 1 adet Fitness Salonu, 1 adet Sauna, 1 adet buhar odası yer almaktadır. Ayrıca öğrencilerin temizlik ihtiyaçlarının giderilmesi için de 1 adet çamaşırhane, 10 adet temizlik odası ve 8 adet çamaşır ve ütü odası yer almaktadır.
Arsa alanı 32.020m2 olan “Kız Kampüsü”nde öğrencilerimizin sportif faaliyetlerini yerine getirebilmeleri için Küçük Tip Kapalı Spor Salonunun yanında 2 adet basketbol ve voleybol sahası, 2 adet tenis sahası ve yürüyüş yolları bulunmaktadır.

12.500m2’lik yeşil alana sahip Kız Kampüsü modern şartlarda yapılan binaları ve öğrencilerin sosyal ve fiziksel ihtiyaçlarını giderecek tesisleriyle günümüz koşullarında birçok öğrenci ve veli için güvenilir bir eğitim-öğretim yuvası olacaktır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder