5 Mart 2015 Perşembe

TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE YAPILAN TÜKETİCİ ŞİKAYETLERİ
       6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği, Niğde ili Tüketici  Hakem Heyeti Başkanlığına 2014 yılı içerisinde yapılan tüketici şikayetleri  aşağıdaki şekilde neticelendirilmiştir.
     Mesafeli Sözleşmeler, Abonelik Sözleşmeleri, Tüketici Kredileri, Kredi Kartı Konut Finansman Sözleşmesi, Taksitli, Kampanyalı, İş yeri Dışında Kurulan Sözleşmeler, Devre tatil, Uzun Süreli Tatil Hizmeti Sözleşmeleri ve Ayıplı Mal ve Hizmetler ile ilgili olarak, toplam 14534 adet şikayetten 13716 adedi tüketici lehine 818 adedi tüketici aleyhine sonuçlanmıştır.
Bilindiği üzere, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun 28.11.2013 tarih ve 28835 sayılı resmi gazetede yayımlanmış olup,  28.05.2014 tarihinde yürürlüğe girmiştir.
 Bu Kanunun amacı; kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konulardaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemekte olup,  her türlü tüketici işlemi ile tüketiciye yönelik uygulamaları kapsar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder