3 Şubat 2016 Çarşamba


BİLİNÇLİ TÜKETİCİ OLALIM

NİĞDE TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞKANI KENAN ŞAHİNER 2015 YILI TÜKETİCİ ŞİKAYETLERİNİ DEĞERLENDİRDİ.

6502 sayılı  Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği, İlimiz Tüketici Hakem Heyetince 2015 yılı itibariyle  yapılan tüketici şikayetleri  aşağıdaki şekilde neticelendirilmiştir.
Mesafeli Sözleşmeler, Abonelik Sözleşmeleri, Tüketici Kredileri, Kredi Kartı Konut Finansman  Sözleşmesi, Taksitli, Kampanyalı, İş yeri Dışında Kurulan Sözleşmeler, Devre tatil, Uzun Süreli Tatil Hizmeti Sözleşmeleri ve Ayıplı Mal ve Hizmetler ile ilgili olarak, toplam 8242 adet  şikayetten 8039  adedi tüketici lehine 203 adedi   tüketici aleyhine sonuçlanmıştır.
Bilindiği üzere, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun 28.11.2013 tarih ve 28835 sayılı resmi gazetede yayımlanmış olup,  28.05.2014 tarihinde yürürlüğe girmiştir.
 Bu Kanunun amacı; kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konulardaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemekte olup,  her türlü tüketici işlemi ile tüketiciye yönelik uygulamaları kapsar.
  İlimiz Tüketici Hakem Heyetine son zamanlarda yapılan şikayetlerde tüketicinin cep telefonuna mesaj ile bırakılan veya direk arama ile tüketicinin herhangi bir alacak bilgi ve belgesi olmadan   miktar belirtilerek, bankalardan dosya masrafı ve  komisyon gibi alacaklarının olduğunu ve bunların tahsili vaadi ile ve ayrıca sigorta işlemi nedeniyle   kredi kartı bilgilerinin istenildiği ve  ücret alındığı   bunun karşılığında tüketici  adresine örnek matbu dilekçe gönderildiği yapılan şikayetlerden anlaşılmaktadır.
   Bu itibarla, mesaj ve telefonlara itibar edilmeyip şikâyet konusunun bizzat Tüketici Hakem Heyetine yapılması gerekmektedir.


                                                                            


1 yorum:

  1. Vatandaşlar tüketici hakem Heyeti nin basit sorunları çözdüğünü belirtiyorlar. Git dava aç,mahkemeye baş vur dendiğini söylüyorlar.

    YanıtlaSil