27 Nisan 2016 Çarşamba

Başarının Hikâyesi “Erbakan Malkoç”

Yaptığı tasarımlar ile otomotiv sektöründe yeni bir ufuk açan Avrupa’nın En İyi Otomobil Tasarımcısı Erbakan Malkoç, Niğde Üniversitesinde düzenlenen söyleşide öğrencilerle bir araya gelerek başarı hikâyesine değindi.

Niğde Üniversitesi  Girişimcilik Kulübü aracılığıyla Kongre ve Kültür Merkezi Salon 1923’te düzenlenen “Çıraklıktan Dünyaca Ünlü Tasarım Sihirbazlığına” konulu söyleşi programına; Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Kutsi Savaş Erduran, İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Selen Doğan, Ayhan Şahenk Tarım Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Zafer Ulutaş,Niğde Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Müdürü Yrd. Doç. Dr. Mehmet Demiralp, akademik personel ve çok sayıda öğrenci katıldı.
Program, Girişimcilik Kulübü Başkanı Taha Pusmaz’ın etkinliğin düzenlenmesinde emeği geçenlere ve destek verenlere teşekkür etmesiyle başladı.
Ardahan’da 11 çocuklu bir ailenin üyesi olarak dünyaya geldiğini ve İlkokul çağında anne ve babasını kaybedip yetim kalınca soluğu İstanbul’da ağabeyinin yanında aldığını söyleyerek konuşmasına başlayan Erbakan Malkoç çıraklıktan zirveye giden yolculuğunda yaşadıklarını ve tecrübelerini öğrencilerle paylaştı.
Tamirci çırağı olarak başladığı iş hayatında, devlet başkanları, krallar, ünlü iş adamları, futbolcular, şarkıcılar ve daha nice kişiye özel tasarımlar ile “Teknolojiyi En İyi Kullanan Firma” ödülünü almaya hak kazanan şirketinin yönetim kurulu başkanı olan Erbakan Malkoç, ilkokuldan sonra okuma hayalini kaybettiğini, onun yerine tamirci çırağı olma hayalini kurmaya başladığını söyledi.
Yaşamının en zor zamanlarında bile karamsar olmadığını belirten Erbakan Malkoç; “Şuan ki gençlere bakıyorum da, o kadar çok mazeretleri bulunuyor ki. İlerlememek için tutunacağımız o kadar çok bahanemiz var ki, anlaşılır gibi değil. Mazeret yalandır. Başarılı olmak istiyorsanız ön yargılarınızdan ve mazeretlerinizden kurtulmak zorundasınız” dedi.
Erbakan Malkoç; “Trenlerde dayak yiyerek aşağı atılırdık. Bizim yaşımızdaki çocuklar okul sıralarında okurken biz hayat mücadelesi veriyorduk. Boynuma aküleri bağlar, yırtık gömlekle kar altında ustamın peşinde gezerdim. Hayatım boyunca kimse bana inanmadı. Yaradan öyle bir yetenek verdi ki herkesi mahcup ettim. Şimdi her sabah altıda kalkıp İngilizce çalışıyorum. Yaşam koçum var. Liseyi bitirip üniversite de okuyacağım. İlkokul mezunuyum ama şimdi üniversitelerde girişimcilik ve liderlik dersi veriyorum. Gençlerden öyle övgüler alıyorum ki bu hazzı hiçbir şey yaşatamaz bana. Gençler kendilerine inansın. Açılmayan kanatların büyüklüğünü kimse bilemez. Kanatlarınızı açıp uçamadıktan sonra kartal olmanızın ne anlamı kalır. Kartal olmak isteyen gençler lütfen kanatlarını açsın. Asla iki tavşan kovalamasınlar, ikisini de kaçırırlar. Hayallerimi bırakmadım. Gençler de hayallerinin peşini bırakmasın”
“300’ün üzerinde otomobiller üzerinde mucitliği olduğu, 3 binin üzerinde de dünya genelinde patenti olan bir Türk’üm” ifadelerine yer vererek konuşmasını sürdüren Malkoç, Avrupa’nın En İyi Otomobil Tasarımcısı ödülünü aldığını ayrıca ‘2014 Avrupa Rekabet Kalite Ödülü’nün de sahibi olduğunu vurguladı.

Büyük beğeni toplayan program sonunda Erbakan Malkoç’a, Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Kutsi Savaş Erduran tarafından teşekkür belgesi, İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Selen Doğan tarafından ise kulüp adına teşekkür plaketi takdim edildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder