6 Nisan 2016 Çarşamba

NİĞDE MİLLETVEKİLİ GÜRER,
AKKAYA İLE ECEMİŞ SUYUNUN PEŞİNİ BIRAKMIYOR

 Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu,  Niğde İline yaptığı gezi sonrası Meclise dönünce, CHP Niğde Milletvekili ve KİT Komisyon Üyesi Ömer Fethi Gürer’in TBMM’de söz alarak gündeme taşıdığı konularda açıklama yaptı.
 Bakan  Akkaya Barajı konusunda bir değerlendirme yapmazken Ecemiş suyu ile ilgili açıklama yaptı.
 Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer  şöyle konuştu: “ Orman ve Su İşleri Bakanı Sayın Veysel Eroğlu geçtiğimiz günlerde Niğde'ye geldi. Sayın Bakan, size her ziyaretinizde aktarılan Akkaya Barajı, çevre sorunu olmaya devam ediyor. İlk kez 2009 yılında bu sorun size iletilmişti. Ben de geçtiğimiz günlerde Akkaya Barajı'nın su çıkış noktasına bir kez daha gittim, suyun rengi yeşil, köpürerek akıyor ve kokudan orada durmak çok zor. Oysa, Akkaya'nın yıllardır temizleneceği söyleniyor, değişen bir durum yok; çok acil müdahale gerekiyor. Niğde-Bor arasında, üniversitenin yanında tam bir çevre felaketi. Bu ziyaretiniz vesile olsun, baraj kurtarılsın istiyoruz.
    Ayrıca, Aladağlar'dan çıkıp Akdeniz'e akan Ecemiş Suyu'nun Niğde İli ovalarına akıtılması konusunu da gündeme almışsınız. Yirmi yıldır konuşulan, son on yılda sıkça anılan Ecemiş Suyu için daha proje yok. Bu bağlamda bu kere konu ele alınsın diyoruz. Ulukışla Darboğaz Göleti sorununu da size aktarmıştım. Gölete acil müdahale gerekiyor. Bu konuda da gerekenlerin yapılması için sizin takdirinize sunuyorum”dedi.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANI VEYSEL EROĞLU bu  konuşma üzerine söz aldı. Bakan açıklamasının Niğde bölümünde şöyle dedi:“ Sayın Başkanım, değerli milletvekilleri; özellikle ismim zikredilerek Niğde Vekilimizin suyla alakalı talebi,Niğde Vekilimizin söylediği. Efendim, ben cumartesi ve pazar günü Niğde’deydim. Bizzat su kaynaklarını gezdik. İki tane alternatif var ama biz Niğde’nin su problemini çözerken tabii, Niğde ve Aksaray civarının bütün su meselesini çözelim diye söyledik.
 Esasen Niğde için arsenik giderecek modern bir içme suyu arıtma tesisi kurmuştuk ama gelecekteki su ihtiyacı için hakikaten yeni kaynaklara ihtiyaç var. Ecemiş kaynağı olabilir, Şekerpınarı... Ayrıca, bazı barajlardan su temini konusunu ele aldık ve bu konuda bir heyet oluşturduk. En uygun projeyi yapacağız. Onu da özellikle vurgulamak istiyorum” dedi.
 Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer Akkaya Baraj kirliliği ve Ecemiş suyu ile Darboğaz göleti gibi sorunlu yerlerin sürekli takipçisi olacağını belirterek “Sayın Bakan konuyu biliyor. 2009 yılından bugüne geçen surede yapılan olmadı. Bu kere olsun, sorun ele alınıp çözülsün istiyoruz” dedi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder