24 Nisan 2016 Pazar

TEMSİLİ VALİ GÖREVİ DEVRALDI



Niğde’de Valilik ve çeşitli kurumlar, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı etkinlikleri kapsamında temsili olarak ilköğretim okulu öğrencilerine bırakıldı.
Etkinlik kapsamındaki ilk devir teslimde Vali Necmeddin Kılıç, makamını Gazi ortaokulu 7. sınıf öğrencisi Elçin Burul’a devretti.
Valilik makamında Koltuğa oturan temsili Vali Burul herkesin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını kutlayarak “ Kısa süreliğine sembolik olarak oturduğum bu koltuk bana görevimin büyüklüğünü bana bir kez daha hatırlattı.” dedi.
Temsili Vali Burul; “Bu günün küçüğüyüm ama gelecek benim. Hepimizin özgür irademizle, eşit haklara sahip olarak bu ülkede yaşamamızı sağlayan en önemli kavram Egemenliktir. Ben bu bayramın adının ve anlamının yeterince vurgulanması gerektiğini düşünüyorum. Ancak egemen bir ulus, bu gününe ve yarınına karar verebilir. Kendi kaderini kendisi çizebilir.
Egemenlik benim ülkemde, benim Türkiye’mde kayıtsız şartsız milletindir.   Bizler bunun bilincinde olmalıyız. 23 Nisan 1920’den bu yana çok şeyler değişti. 1923’te kurduğumuz Devletimiz, yeni kanunlarla bizi daha bilimsel, daha duyarlı, daha eğitimli, daha kültürel bireyler haline getirdi. Kadın ve erkek aynı haklardan yararlanmaya başladı.
Valiniz olarak gece gündüz, bu gün yarın her zaman en önemli meselemizin eğitim olduğunu belirtmek isterim. Çocuklarımızı yüksek Türk Kültürü ve Ahlakıyla, çağdaş bilim ışığında okuyan, okuduğunu anlayan sorgulayan ve tarih bilinci gelişmiş birer vatandaş olarak yetiştirmeliyiz.
Bizlere bu bayramı hediye eden Devletimizin ve Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk ve tüm silah arkadaşlarını şükranla ve rahmetle anıyorum. Hepinize teşekkür ediyorum.” şeklinde konuştu.
Dünyada çocuklarına bayram hediye eden tek ulusun Türk Milleti olduğunun altını çizen Vali Necmeddin Kılıç ise konuşmalarına şu şekilde devam etti; “Literatürdeki küllerinden yeniden doğmak tabiri hiç şüphesiz 1920’lerin Türkiye’si, Türk Vatanı ve Türk Milleti için doğru bir tabirdir. Köleleştirilmek istenen, istikbali karartılmak istenen, istiklali yok edilmek istenen; bu amaçla neredeyse erkek milleti yok edilmek istenen bir milletin yeniden istikbalini ve istiklalini kazanabilmesi hem de dünyanın tanıştığı en yüksek rejim olan Cumhuriyeti alabilmesi kabul edebilmesi gerçekten akıllara durgunluk veren bir olaydır. Avrupa’nın halen yarısının meşrutiyetle idare edildiği düşünülürse Cumhuriyeti kuran neslin, Cumhuriyeti kuran iradenin ne kadar ileri görüşlü, ne kadar yüksek iradeli ve ne kadar kararlı olduğu açıkça görülür.
Dünyada Çocuklarına bayram hediye eden tek ulus biziz. Yarınlarımızı emanet edeceğimiz çocuklarımızın Cumhuriyet idealleri doğrultusunda en güzel şekilde yetişerek ülkemizi, milletimizi ve devletimizi muasır medeniyetlerin üzerine çıkarmasını temenni ediyorum. Bu bayramı çocuklarımıza armağan eden Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarına çocuklarımız adına, ülkem adına teşekkürü bir borç biliyorum.” 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder