12 Mayıs 2016 Perşembe

 MİLLETVEKİLİ  GÜRER ENGELLİLERİN SORUNLARINI TBMM DİLE GETİRDİ

“ENGELLİLER İÇİN ÇOK  SÖZ DEĞİL SORUNLARINA ÇÖZÜM ÜRETİLMELİDİR”



CHP Niğde  Milletvekili ve KİT Komisyon Üyesi Ömer Fethi Gürer Engelliler Haftasında Meclis araştırma önergesi ile ilgili söz aldı. Gürer konuşmasına  Mecliste engelli milletvekilleri için düzenleme yapılmamasını eleştirerek  başladı . Gürer şöyle dedi:“ Türkiye Büyük Millet Meclisinde, burada bir engelli milletvekilinin olacağı düşünülerek bunu dahi akıl edememişiz. Bu anlamda belediyeleri, kamu kuruluşlarını biraz sonra söyleyeceğim ama işe buradan başlamak gerektiğini düşünüyorum.”dedi.
Niğde CHP Milletvekili  Ömer Fethi Gürer sözlerine şöyle devam etti:“Engellilerle ilgili çok söz söylüyoruz, bu konuda yasalar çıkarıyoruz, evraklar üzerinde yazılanlar çok, söylenilenler çok ama uygulama alanlarında bununla ilgili sorunlar da çok büyük.
    Aile ve Sosyal Politikalar Bakanının yanıtlaması istemiyle bir yazılı soru önergesi verdim orada, yüzde 40 ve üzeri engelli vatandaşlarımızdan Sosyal Hizmetler Müdürlüğüne başvurarak kendileri için engelli kimlik kartı çıkaran kaç kişi olduğunu sordum. Ülkemizde yürüme engelli sayısının kaç olduğunu, yürüme engellilerden tekerlekli, akülü sandalye kullanabilecek durumda olup, tekerlekli akülü sandalye bekleyen kaç kişi bulunduğunu, bu bağlamda ülke genelinde bir kampanya düşünülüp düşünülmediğini; ülkemizde görme engelli sayısının kaç olduğunu, kaç belediye ya da kurumda görme engelliler kitap okuma birimi bulunduğunu; engellilerin istihdamına vesile olacak eğitim ve rehabilitasyon konusundaki mesleki eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinin sayısının kaç olduğunu, illere göre dağılımının ne olduğunu; 1475 sayılı İş Kanunu gereğince yüzde 3 oranında engelli istihdamını zorunlu kılan yasal düzenlemeye göre iş yerlerinde buna uygun olarak engelli istihdamının sağlanıp sağlanmadığını, bu anlamda 2015 yılında yapılan denetimleri sordum. Bunların yanıtlarının verileceğini düşünüyorum.”dedi.
 ENGELLİLER  GELİR TESTİ VE ENGELLİ GÜNCELEME RAPORU YANLIŞ
Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer  engelliler ile ilgili gelir testi ile ilgili yapılan gelir kesintilerini eleştirdi.Şöyle dedi.-“ Bölgelere gittiğimizde sizlere de yansıtılıyor, son dönemde bir uygulama başladı, sosyal yardım vakıfları, engelliler için gelir testi ve engelli rapor güncelleme uygulamasına gitti. Bunun sonucunda, yıllardır, engelli olduğu için yardım alan yurttaşlarımızdan yardımlar kesilmeye başladı. Gerekçe olarak da ailenin gelir durumu değerlendiriliyor. Oysa engellinin gelir durumuna bakılmaz, devlet eğer bir engelliye sahip çıkıyorsa onun elindeki hakkı almaz. Bu bana göre bir ayıptır. Bir an önce bu uygulamadan vazgeçilmesi gerektiğini düşünüyorum.
    Görme engelliler ile tekerlekli sandalye kullananlar için kamu kuruluşlarında, okullarda, camilerde, bankalarda, yollarda erişilebilirlikle ilgili sorunlar ülke genelinde devam ediyor. Bu anlamda konu ciddi olarak ele alınmalıdır. Öyle ki vatandaşımız kaldırımda engellinin tekerlekli sandalyeyle geçeceği yere hâlâ aracını park etme duyarsızlığı içindeyse bu konuda genelde toplumun da bilinçlendirilmesi ve yapılanların yanında yapılacak olanların da birlikte sahiplenilmesi gerektiğine inanıyorum.”dedi.
İŞİTME ENGELLİLER İÇİN TERCÜMAN
Niğde  CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer işitme engeliller için tercüman bulundurulması konusunu da Mecliste dile getirdi. Şöyle dedi:“İşitme engellilerle ilgili bir kanun teklifi verdim. Doğrudur, işitme engelliler için tercüman bulunduruluyor ancak işitme engelliler hastanede, resmî kuruluşlarda, mahkemelerde kendilerini ifade edebilmek için tercüman beklememeli ve bu konuda onların ulaşım noktalarında mutlaka ve mutlaka konuyla ilgili tercümanlar bulundurulmalıdır yani hastanelerde, yani kamu kuruluşlarında, iş görecekleri yerde bunlar için tercüman bulundurulması şarttır.”dedi.
GÖRME ENGELLİLERİN YOLLARI DÜZENLİ YAPILMALI
Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer TBMM konuşmasında görme engellilerin sorunlarına da değindi. Gürer şöyle konuştu-“  Niğde Altınokta Körler Derneğini ziyaret ettim, dernek kirada. Kamu kurum ve kuruluşlarında bunlar için verilecek bir yerin dahi olmaması ve kendi derneklerini kendilerinin açık tutmaları yönündeki uygulamayı da yanlış bir uygulama olarak düşünüyorum.
    Ülkemiz genelinde görme engellilerle ilgili yapılan çalışmalar olsa da bunların çok sınırlı kaldığını düşünüyorum. Yüzeylerin özel malzemeyle kaplanmadığı, sıcaklardan etkilenip kalkan ve "Yollarda görme engelliler yararlansın." denilirken sorun olan birkaç yerdeki ulaşım ağındaki sıkıntılara mutlaka sizler de tanık oluyorsunuz. Yani yapılmış olmak için iş yapılmamalı, bu sorun kalıcı, sürekli ve engellilerin de yaşamları boyunca rahat davranabilecekleri bir şekilde çözülmelidir.
    Niğde'nin Horoz Köyü'ne gittim hafta sonu. Musa Dayı beni yakaladı, dedi ki: "Bana bir akülü, tekerlekli sandalye". Sosyal yardım vakıfları var, hayırseverlerimiz var. Televizyonlarda, gazetelerde bakıyoruz bu tür yardımların yapıldığına tanık oluyoruz ama köydeki, kasabadaki yurttaşlara çok ulaşmıyoruz. Bunların da bir reklam aracı olması gerekmiyor. Muhtarlara sorulursa, belediyelere sorulursa, genelde tespit edilen her kişi bundan yararlanırsa bu insanların da sorunları aşılmış olur. “ dedi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder