17 Mayıs 2016 Salı

Türklerin Köklerine Yolculuk Konulu Konferans Verildi

Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi aracılığıyla Kongre ve Kültür Merkezi Salon 1923’te bir konferans düzenledi.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cengiz Alyılmaz’ın konuşmacı olarak katıldığı programa, Rektör Vekili Prof.Dr.Murat Alp, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nâzım Hikmet Polat, akademik personel ve öğrenciler katıldı.
“Türklerin Köklerine Yolculuk” konulu sunumuna, genellikle yurtdışında araştırma ve inceleme yapan bir bilim adamıyım ve fırsat buldukça ülkemde de konferans kongre ve paneller düzenliyorum diyerek başlayan Prof. Dr. Alyılmaz, aklın ve zekânın uzantısı olan yazının gelişmiş bir kültür ve uygarlığında göstergesi olduğunu söyledi.
Prof. Dr. Alyılmaz sunumunun devamında; dünyanın çeşitli bölgelerinde bulunan taş, kilim, dövme, heykel ve mücevherler üzerine işlenen simgelerin, Türk dilinin en eski yazılı belgelerinden olan Orhun yazıtlarının alfabesiyle birebir benzerlik gösterdiğini dinleyicilere kendisinin çektiği fotoğraflarla belgeleyerek sundu.
Yenisey ve Dağlık Altay Bölgesi Yazıtları hakkında da bilgiler veren Prof. Dr. Alyılmaz; “Yenisey nehri içinde gemilerin dolaştığı, uçsuz bucaksız coğrafyalardan geçen bir nehir. Atalarımız bu nehirlerin etrafında yaşamışlar ve yazıtlar dikmişlerdir. Bizim işimiz, buralara gitmek ver ilgilileriyle bunları paylaşmaktır” dedi.
Programın sonunda Atatürk Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cengiz Alyılmaz’a Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nâzım Hikmet Polat tarafından teşekkür belgesi ve çiçeği takdim edildi.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder