18 Haziran 2016 Cumartesi

NİĞDE MİLLETVEKİLİ ÖMER FETHİ GÜRER 
“MEVSİMLİK İŞÇİ ÇOCUKLARI İÇİN YAZ 

OKULLARI AÇILSIN”

CHP Niğde Milletvekili ve KİT Komisyon Üyesi Ömer Fethi Gürer TBMM yaptığı konuşmada mevsimlik işçi olarak göç eden ailelerin çocuklarının gittikleri bölgelerde yaz okulları açılarak eğitime alınmalarını önerdi.  
 Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz:“Eğer bundan dolayı da eğitimden mahrum kalanlar var ise bir bakacağız. Arkadaşlar "Bununla ilgili bir mevzuat düzenlemesi yaptık." dedi. Eğer o mevzuat düzenlemesi bu kaybedilen eğitim süresini veya açığını kapatmazsa sizin söylediğiniz de değerlendirilebilir diye düşünüyorum”dedi.
Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, TBMM’de yaptığı konuşmada önemli bir sorun olan mevsimlik işçi çocuklarının durumu ile ilgili şöyle konuştu: “Mevsimlik işçiler mayıs ayında, okullar kapanmadan Niğde iline gelmekte ve hasat süreleri sona erinceye kadar çadırlarda yaşamaktadır, ekim ayı gibi dönüş yapmaktadırlar. Aileleriyle bölgeye gelen çocuklar çadırlarda çağ dışı koşullarda yaşamakta, su, tuvalet olanakları sınırlı, toz toprak içinde, teknolojiden uzaktırlar. Genelde, tarlada çalışamayan, eğitim yaşındaki bu çocuklara bölgede kullanılmayan köy okullarında mevsimlik çalışma dönemlerinde hızlandırılmış eğitim verilmesi olası değil midir? En azından, aile tarlada, bahçede çalışırken sağlıksız, elektriksiz çadır yerine okulda eğitim görmeleri, daha düzenli bir ortamda yaşamaları sağlanamaz mı? Yaz dönemi için, bu bağlamda, atanamayan öğretmenlere de kadro açılması sağlanarak bu yolda, bu amaçla verimli olarak değerlendirilmeleri olası değil mi?” dedi.
Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz soruya verdiği yanıtta şöyle dedi:” Niğde'yle ilgili sordu sayın vekilimiz: "Köy okullarında eğitim verilebilir mi? Okul eğitimini almayanlara, babaları çalışırken evlatlarına eğitim verilebilir mi?" diye. Arkadaşlarla bir bakalım ama genelde bunların okul bittikten sonra evlatlarının geldiğini düşünüyoruz”diye konuştu. Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer bunun üzerine “ Mayısta gelip ekimde gidiyorlar Sayın Bakan. Yani iki ay oradan kayıpları var, iki ay oradan. Bunlar mevsimlik işçi. Güneydoğudan geliyor, tarlada, bağda, bahçede çalışıp sonra dönüş yapıyorlar. Altı ay boş, eğitimsiz.” diye müdahelede bulundu. Bakan  İsmet Yılmaz sözlerine devam ederek şöyle tamamladı:“  Buna bir bakalım. Yani biz istiyoruz ki öğrencilerimize kesinlikle daha iyi bir eğitim verelim. Bakın, bu terörden dolayı mağdur olan evlatlarımız, öğrencilerimiz vardı, bir telafi eğitimi verdik. Eğer bundan dolayı da eğitimden mahrum kalanlar var ise bir bakacağız. Arkadaşlar "Bununla ilgili bir mevzuat düzenlemesi yaptık." dedi. Eğer o mevzuat düzenlemesi bu kaybedilen eğitim süresini veya açığını kapatmazsa sizin söylediğiniz de değerlendirilebilir diye düşünüyorum.”dedi.
MEVSİMLİK İŞÇİ ÇOCUKLARI
TBMM  sorunu dile getiren CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer  yaptığı açıklamada da   Mevsimlik işçi çocuklarının eğitim sorununun yalnız Niğde için değil tüm bölgelerde mevsimlik işçilerin çocukları için geçerli olduğunu ve bu konun mutlaka çözümlenecek ciddi bir sorun olarak yıllardır ihmal edildiğini de ifade etti. Nisan ile Haziran sürecinde ve  Eylül Ekim sürecinde okuldan mahrum kalan çocukların yeterli eğitim alamadığını ve sağlıksız koşullarda aileleri ile barındığını ifade eden  Gürer “ Mevsimlik yaz okulları çocuklar için de atama bekleyen öğretmenler için de bir çözüm oluşturacaktır. Bakanın bu bağlamda bakalım yaklaşımının bir çözüm üretilmesine vesile olmasını umuyorum.”dedi.


     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder