18 Haziran 2016 Cumartesi

SODES İLE HAYATA TUTUNUYORUM PROJESİ RESİM SERGİSİ AÇILDI
NİĞDE FERTEK ÖZEL EĞİTİM MERKEZİ OKULUNDA 35 ÖZEL ÖĞRENCİ 168 SAAT SÜREN RESİM KURSUNU TAMAMLADI. YAPTIKLARI RESİMLER SERGİLENDİ VE BELGE TÖRENİ DÜZENLENDİ

Niğde Halk Sağlığı Müdür V.    Dr. Ertan DEĞİRMENCİOĞLU  “Müdürlüğümüzce yürütülen 0068 nolu SODES ile Hayata Tutunuyorum Projemizin  amacı ; İlimiz Toplum Ruh Sağlığı Merkezi (TRSM)'nde tedavisi devam eden kronik ruhsal bozukluğu olan hastalar,  risk altında bulunan gençler ve zihinsel engelli çocuklarımızın yalnız olmadıklarını, yaşadığımız toplumun bir parçası olduklarını, damgalanmış, dışlanmış bireyler olmadıklarını anlatmak, proje bitiminde fayda sağlayacakları sertifikalı bilgisayar kursu, iş uğraş eğitimcilerince risk taşımayan, üst düzey zihinsel beceri gerektirmeyen takı tasarımı, ebru sanatı, resim kursları gibi ruhlarını doyuracak ve el becerisi kazandıracak kurslar düzenlemektir.
    Bunun yanında kursiyer ve ailelerine eğitimcilerimizce  zararlı alışkanlıklarla mücadele, engellerle baş etme, öz benliklerini kazanma, tedavilerinde devamlılık sağlama, toplumla barışık olma gibi yetkinlikler kazanmalarını sağlayıcı eğitimler vererek bilinçlenmelerini sağlamaktır.
    Bu amaçla projemizin önemli bir ayağını oluşturan  Fertek Özel Eğitim  Meslek Eğitim Merkezi Okulunda 35 çocuğumuz  için Halk Eğitim Müdürlüğü tarafından ocak ayında 168 saat süren resim kursumuz açılmış ve bugün eğitimler tamamlanmıştır. Özverili okul yönetimi ve öğretmenlerimizin desteği ile çocuklarımız kursunu başarı ile bitirmiş ve sertifika almaya hak kazanmışlardır.
    Bu okullarda okuyan özel öğrencilerimizi topluma kazandırmak, kimseye muhtaç olmadan bağımsız olarak kendi başlarına yaşayabilmelerini, üretken insan durumuna getirilerek, yaşam düzeylerini gelişen dünya şartlarına göre biçimlendirmek, ihtiyaçlarını iyi anlamak ve onlara mevcut şartlar içinde en iyi ortamları hazırlamak, “Eğitim her engeli aşar” gerçeğinden hareketle engelli bireylerin eğitimi için gerekli ortamları hazırlamak da bütün kurumların en temel görevleri arasındadır. Çünkü burada gördük ki destek verildiği sürece durumları ne olursa olsun öğrencilerimiz güzel işler başardığını, çok güzel eserler ortaya çıkardığını görmekteyiz.
    Bu vesile ile İlimizde yaşayan üç gruba yönelik çalışmalar yaptığımız bu projenin kabulünde ve yürütülmesinde desteğini esirgemeyen Sayın Valimize, Valilik SODES Birimi’ne, Milli Eğitim Müdürlüğü’ne, Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü’ne ve Müdürlüğümüz Proje Birimi çalışanlarına teşekkür ederim.” Dedi.


                                                                                                      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder