17 Ağustos 2016 Çarşamba

DEPREM GERÇEĞİ



Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer basın toplantısında  17 Ağustos  depremine de değindi.
 Şöyle dedi:“
Bugün   17 Ağustos 1999’da yaşadığımız  acı olayın yıl dönümü, hiç şüphesiz deprem bir gerçek ama ondan korunmak ona karşı durabilmek de olası. Öncelikle vefat edenleri rahmetle anıyorum. Deprem için önceden önlem almak binlerce canı kurtarıyor. Deprem riskine karşı güçlendirme ya da yıkım yapılarak  inşa edilen  okul sayısı ülke genelinde kaç olduğunu Milli Eğitim Bakanına sormuştum. Bakan Bugüne kadar  3.190  adet eğitim  binasının deprem tahkiki çalışmaları yapılarak  2324  adet binanın  güçlendirmesi tamamlandığını bildirdi.  Deprem bölgelerinde okullarda incelemelerin sürdüğünü de yanıtta yer verdi. Okullarımızda öğrenci kulüplerimizin programı dahilinde uygulama eğitimi verildiğini de  bakanlık genelgesi ile  5 yıldır da  1-7 mart  deprem haftasında  eğitim verilerek deprem tahliyesi tatbikatı yapıldığını ifade etti.
Ülkemizin nerede ise bütünü deprem riski var. Kiminde orta kiminde düşük, yapılarla ilgili düzenlemelerde yapıldı. Kent dönüşümleri de sağlanıyor ama yetmez ülkemizde bu bağlamda bilinçlenme oranı çok düşük. İstanbul’da iki milyon üzerinde konut var Önemli bölümü Deprem Yönetmenliğinden önce yapılmış yapılar. Ülke genelinde 60 bin üzerinde okul var. Diğer kamu kuruluşları dikkate alındığında bu alanda da yapılacak çok iş var.   “dedi.
 CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Atmaca da  Gürer’in basın toplantısına katılarak destek verdi.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder