6 Ekim 2016 Perşembe

GÜRER REKOR KIRDI


KÜLTÜR BAKANINA SORULAN 31 SORUNUN 22 Nİ CHP Lİ GÜRER SORDU
TBMM’DE BİR SAAT NİĞDE TURİZMİ İLE İLGİLİ SORULARA BAKAN YANIT VERDİ.
 Cumhuriyet  Halk  Partisi Niğde Milletvekili ve KİT komisyon üyesi  Ömer Fethi Gürer  Niğde ili ilgili turizm ve Kültür Bakanlığına sorduğu  22 soru  Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı tarafından TBMM kürsüsünden yanıtlandı. Oturumu yöneten TBMM Başkanı Ayşe Nur Bahçekapılı-Bugün, soru sorma rekoru Sayın Gürer'de, 31 sorunun 22'si Sayın Gürer'e aitti.  Sözleri CHP sıralarından alkışlarla karşılandı. Başkan Bahçekapılı-“Bir nevi, Bakanla sohbet etmiş oldunuz. İlk denetim sürecimizi de böyle yaşamış olduk. Dilerim bundan sonraki sözlü sorulara cevap işlemi de bugünkü bağlamda devam eder.” Dedi.  
GÜRER  NİĞDE KAYIP BİR ŞEHİR SAHİPSİZ BİR ŞEHİR
CHP Niğde Milletvekili  Ömer  Fethi Gürer  bir saate yakın Bakan Nabi Avcı tarafından yanıtlardan sonra söz alarak Bakan Avcı’ya teşekkür etti ve Niğde için değerlendirdiği konularda olumlu sonuç beklediğini ifade etti.Gürer şöyle konuştu-“Sayın Bakanım, verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. Ben, soruların tamamını kendim köylere giderek bizzat hazırlıyorum çünkü "Niğde Kapadokya'nın Başkenti" diye benim 850 sayfalık bir kitabım var. Her sene gittiğimde gördüklerimi, burada, milletvekili olunca da gündeme getiriyorum.
    Niğde kayıp bir şehir, sahipsiz bir şehir. Şu anda Niğde'deki konaklar, yok olan konaklar gibi konaklar başka kentlerde onarılıp parayla gezdirilen yerler hâline getiriliyor. Niğde'ye bu anlamda bugüne kadar yeterli destek sağlanamadı ve alamadı. Örneğin, Tyana antik kentinin olduğu yer antik Kapadokya'nın güney başkenti. Bu kentte yapılan kazıyı bizim yapmamız gerektiğini düşünüyorum Türkiye Cumhuriyeti üniversiteleri eliyle çünkü burada, Tyanalı Apollon yaşamış. Tyanalı Apollon'la ilgili, bildiğiniz gibi, yurt dışında 200 tane kitap var ve bunun bir peygamberle eşleştirilmesi nedeniyle, İtalyanlar tarafından değil, özellikle Türkiye üniversiteleri tarafından yapılması gerekir. Orada Efes'e eş değer bir antik kent açığa çıkacak. Şimdi, Niğde'de 5 tane bilimsel kazı yapılıyor, bu kazıların son dönemde 2'si bitti. Bu anlamda Niğde, Nevşehir kadar ve daha fazla derinliğe sahip. 10 bin yıllık bir tarih var, bu tarihe sahip çıkılmasını diliyorum. 3,5 milyon turist Nevşehir'e geliyorsa 1 milyon turistin de Niğde'ye geleceği zenginlik var. Özellikle Ömer Halisdemir'in memleketi Çukurkuyu'nun da bulunduğu bölge Bizans, Roma kalıntılarıyla dolu.
    Acı bir şey söyleyeyim, bunların çoğuna ilk giden benim, bulanım, belgeleyenim, daha sonra başkalarının adına tescillendi”dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder