'Öğretmenlik Hâlâ Yüzyılımızın En Asil Mesleklerinden
Biridir'
Niğde Üniversitesinin 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla
hazırlamış olduğu “Osmanlı’dan Günümüze Öğretmenlik Mesleği” konulu konferans
Fen Edebiyat Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

Büyük ilgi gören konferans, Saygı Duruşunda bulunulması ve
İstiklal Marşı’nın okunması ile başladı.
İnsan, eğitime muhtaç ve canlılar içinde eğitilmeye en uygun
canlıdır diyerek sözlerine başlayan Prof. Dr. Mustafa Ergün, öğretmenlik
mesleğinin geçmişinin milattan önceki yıllarda Sümerlere, Konfüçyüs’e, Buda’ya,
Antik Yunanistan’daki sofistlere kadar gittiğini belirtti.
Prof. Dr. Mustafa Ergün; “ Öğretmenlik, Reformasyon ve
Karşıt Reformasyondan sonra herkese Hıristiyanlık dini ve ilmihalinin
öğretilmesi sırasında bir "meslek" haline gelmiştir. Fransa ve Almanya'da
din adamlarından ayrı, belli gruba öğretim yöntemleri kullanarak ders veren
kişiler yetiştirilmeye çalışılmıştır. Avrupa'da önce kiliselere bağlı olarak
çalışan öğretmen okulları, daha sonra devletler tarafından kurulup yönetilmeye
başlanmıştır. İngiltere ve Amerika üniversitelerinde öğretmen yetiştirme bir
eğitim bilim alanı olarak kurulmuş ve öğretmen Okulları 1888'den itibaren
üniversitelere bağlı olarak açılmaya başlanmıştır. Türkiye’de –Avrupa ülkeleri
ve Rusya’nın hemen arkasından– hem Batı tipi okullar kurmaya hem de bu okullar
için Batı tipi öğretmen yetiştirmeye başladı. 16 Mart 1848’de ortaokul
düzeyindeki o zamanki okullar için “Dârülmuallimin-i Rüşdî” adlı kurum kuruldu.
Daha sonra İlköğretmen Okulu, Kız Öğretmen Okulu, Yüksek Öğretmen Okulu gibi
öğretmen yetiştiren kurumlar kuruldu. Cumhuriyet döneminde de ortaokullara
öğretmen yetiştiren Gazi Orta Muallim Mektebi, köy öğretmen okulları ve Köy
Enstitüleri kuruldu. Dolayısıyla, Türkiye’nin öğretmen yetiştirme tecrübeleri
oldukça zengindir ” dedi.
Öğretmenlik mesleğinde değişime neden olan faktörlerin bilim
ve teknolojilerin gelişmesi, toplumsal yapıların değişmesi, ekonomideki
değişiklikler ve psikolojideki gelişmeler olarak adlandıran Prof. Dr. Ergün, bu
süreçlere rağmen öğretmenliğin hâlâ yüzyılımızın en asil mesleklerinden biri
olma özelliğini koruduğunu ifade etti.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi
Prof. Dr. Mustafa Ergün konuşmasını; “Toplum ve teknoloji karmaşıklaştıkça
insanların eğitim ihtiyaçları da artıyor. Temel eğitim veya lise mezunu olmak
artık yeterli değil, herkes en az bir önlisans veya lisans mezunu olmak
istiyor. Bu kapsamda öğretmenlerin sayısı, görev alanları ve sorumlulukları da
değişiyor” diyerek sonlandırdı.
Konferans, Prof. Dr. Mustafa Ergün’e Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Murat Alp’in teşekkür plaketi vermesiyle sona erdi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder