23 Ocak 2015 Cuma


NİĞDE İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ H.İBRAHİM YAŞAR AÇIKLAMADA BULUNDU
YARIYIL TATİLİ BAŞLADI
                Öğrencilerimiz 2014-2015 Eğitim-öğretim yılı I. yarıyıl tatilini 23 Ocak-09 Şubat 2015 tarihleri arasında yapacaklardır. Türkiye’de yaklaşık 17 milyon Niğde de ise 73 800 öğrenci iki haftalık tatile girecek ve bu sürede öğrencilerimiz dinlenme fırsatı bulacaklardır.
Tatil havası, disipline olmuş hayatlarında bir gevşeme ile kendini belli etmektedir..
Öğrencilerimiz tatillerini nasıl değerlendiriri ifade etmek gerekirse iki farklı tutum sergilerler;
 Birincisi olumlu diyebileceğimiz öğrenci davranışları; Bu gruptaki öğrencilerimiz, alışık oldukları güne başlama şeklini değiştirmeyen, küçük çalışmalarla yarıyıldaki derslerin genel tekrarını yapan, kitap okuyan, okul zamanında yapmak isteyipte yapamadığı sinema, tiyatro, gezi etkinliklerinde bulunan, gerektiği kadar bilgisayar ve televizyon izleyen öğrenci davranışlarıdır.
 İkinci olarak olumsuz diyebileceğimiz öğrenci davranışları ise; tatile girdikleri zaman, kitabı ve defteri açmama dolayısıyla ders tekrarından kaçınan, günlerinin büyük çoğunluğunu televizyon seyrederek geçiren, bilgisayarda oyun oynayan, geceleri geç saatlerde yatan, odasına kapanan öğrenci davranışları olarak ifade edebiliriz.
  Çocuklarımız, karnelerini aldıkları zaman başarılı ya da başarısız olsun bir değerlendirme ve sonuçla karşı karşıya olduğunun bilincindedirler.
Öğrencinin karneyi aldıktan sonra ebeveynlerin olumsuz tepkilerinin neler olacağı konusunda zihinsel tasarımlarda bulunmasına; anne-baba ve yakın çevresinden gelen  ‘tembel öğrenci’, 'kötü evlat', 'beceriksiz çocuk' gibi birtakım değerlendirmelerin sonucunda  yoğun duygu durumuna kötü karne sendromu denir.
Bu korku da öğrencinin hayatında problemlerin oluşmasına neden olabilir.
Baskıcı tutumların olduğu ailelerde; karne üzerinde oynamalar ya da not değiştirme, evden kaçma, eve gelmeme gibi davranışlar bu ailelerin çocuklarında daha fazla görülmekte hatta bu ailelerin çocukları zayıf karne ile eve gittiklerinde kendilerinin fiziksel bir cezaya maruz kalabileceğini düşünmektedir.
 Yüksek düzeyde başarısızlık kaygısı yaşayan çocuk, baskıcı bir aile ortamında yaşama sevincini yitirme noktasına gelir ve bu durum intihar gibi davranışların ortaya çıkmasına neden olur.
Öğrencilerin karne korkusunu yenmek için anne-baba neler yapabilir?
Anne-babalar; çocuklarının karne korkularını yenmelerini sağlamak, istenmeyen olumsuz davranışların oluşmasını önlemek ve şimdiki başarısızlığı gelecek yıllarda başarıya dönüştürmek için çocuklarına karne zamanı olumlu tutum ve davranışlar sergilemelidirler.

Anne-babalar, çocukların karnesiyle ilgili duygularını, çocuğun kişiliğini incitmeden net bir şekilde ifade etmeleri gerekir. "Başarılı olabilmesi için, onun yanında olduğumuzu kendisine hissettirmeliyiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder