NİĞDE İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ H.İBRAHİM YAŞAR AÇIKLAMADA BULUNDU
YARIYIL TATİLİ BAŞLADI

Tatil havası, disipline olmuş hayatlarında bir gevşeme ile
kendini belli etmektedir..
Öğrencilerimiz tatillerini nasıl değerlendiriri ifade etmek
gerekirse iki farklı tutum sergilerler;
Birincisi olumlu
diyebileceğimiz öğrenci davranışları; Bu gruptaki öğrencilerimiz, alışık
oldukları güne başlama şeklini değiştirmeyen, küçük çalışmalarla yarıyıldaki
derslerin genel tekrarını yapan, kitap okuyan, okul zamanında yapmak isteyipte
yapamadığı sinema, tiyatro, gezi etkinliklerinde bulunan, gerektiği kadar
bilgisayar ve televizyon izleyen öğrenci davranışlarıdır.
İkinci olarak olumsuz
diyebileceğimiz öğrenci davranışları ise; tatile girdikleri zaman, kitabı ve
defteri açmama dolayısıyla ders tekrarından kaçınan, günlerinin büyük
çoğunluğunu televizyon seyrederek geçiren, bilgisayarda oyun oynayan, geceleri
geç saatlerde yatan, odasına kapanan öğrenci davranışları olarak ifade
edebiliriz.
Çocuklarımız,
karnelerini aldıkları zaman başarılı ya da başarısız olsun bir değerlendirme ve
sonuçla karşı karşıya olduğunun bilincindedirler.
Öğrencinin karneyi aldıktan sonra ebeveynlerin olumsuz
tepkilerinin neler olacağı konusunda zihinsel tasarımlarda bulunmasına;
anne-baba ve yakın çevresinden gelen
‘tembel öğrenci’, 'kötü evlat', 'beceriksiz çocuk' gibi birtakım
değerlendirmelerin sonucunda yoğun duygu
durumuna kötü karne sendromu denir.
Bu korku da öğrencinin hayatında problemlerin oluşmasına
neden olabilir.
Baskıcı tutumların olduğu ailelerde; karne üzerinde
oynamalar ya da not değiştirme, evden kaçma, eve gelmeme gibi davranışlar bu
ailelerin çocuklarında daha fazla görülmekte hatta bu ailelerin çocukları zayıf
karne ile eve gittiklerinde kendilerinin fiziksel bir cezaya maruz
kalabileceğini düşünmektedir.
Yüksek düzeyde
başarısızlık kaygısı yaşayan çocuk, baskıcı bir aile ortamında yaşama sevincini
yitirme noktasına gelir ve bu durum intihar gibi davranışların ortaya çıkmasına
neden olur.
Öğrencilerin karne korkusunu yenmek için anne-baba neler
yapabilir?
Anne-babalar; çocuklarının karne korkularını yenmelerini
sağlamak, istenmeyen olumsuz davranışların oluşmasını önlemek ve şimdiki
başarısızlığı gelecek yıllarda başarıya dönüştürmek için çocuklarına karne
zamanı olumlu tutum ve davranışlar sergilemelidirler.
Anne-babalar, çocukların karnesiyle ilgili duygularını,
çocuğun kişiliğini incitmeden net bir şekilde ifade etmeleri gerekir.
"Başarılı olabilmesi için, onun yanında olduğumuzu kendisine
hissettirmeliyiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder