16 Eylül 2011 Cuma

eğitim ortamında şiddetin önlenmesi ve azaltılması


Niğde Valisi Alim BARUT'tan "eğitim ortamında şiddetin önlenmesi ve azaltılması" ile ilgili açıklama
"Eğitim Ortamında Şiddetin Önlenmesi ve Azaltılması Eylem Planı” çerçevesinde yapılan toplantıda idareciler, öğrencilerin okul saatlerinde öğrenci kıyafetleri ile elektronik oyun yerleri ve internet kafelere yoğun ilgi gösterdiklerini beyan etmişlerdir. 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun ve İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcıları Yönetmeliğinde, 12 yaşından büyük kişilerin, okul saatinde ve okul kıyafetli olarak internet kafelere girmeleri ile ilgili herhangi bir yasal düzenleme bulunmamaktadır.
İlgi (a) sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanununun 52. maddesinde “Mülki amirler, ilköğretim müfettişleri ve zabıta teşkilatı ilköğretim çağındaki çocukların mecburi ilköğretim kurumlarına devamlarını sağlamakla veli yahut vasi veya aile başkanlarına ve okul idarelerine yardımla ve her türlü tedbiri almakla vazifelidirler.” denilmektedir.
Elektronik oyun yerleri ve internet kafelerde öğrencilerin olumsuz yönde etkilenmelerini engellemek, fiziksel ve ruhsal sağlıklarını korumak amacıyla, 5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 11/C maddesi gereğince Niğde Valiliği tarafından İl genelinde;
-Okul saatlerinde, öğrenci kıyafetli, 15 yaş altında bulunan öğrencilerin internet kafe ve elektronik oyun yerlerine girmeleri yasaklanmış olup; Bu yasaklara uymayan işletmeci ve sorumlular hakkında, fiilleri ayrı bir suç teşkil etmiyorsa 5326 Sayılı Kabahatler Kanununun 32. maddesinde “Emre aykırı davranış”tan idari para cezası uygulanacak " denildi.
Âlim BARUT
Vali

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder