19 Kasım 2015 Perşembe


Türkiye ABD’ye su ürünleri ihracatını yüzde 47 arttırdı

STG çalışıyor, su ürünleri ihracatı rekora koşuyor

Türkiye’de 2015 yılında ihracatını arttırabilen nadir sektörler arasında yer alan ihracatın  yıldızı su ürünleri sektörü, hedef pazar olarak belirlediği Amerika Birleşik Devletleri’nde tanıtım çalışmalarını sürdürüyor.
Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), ABD'nin Şikago da  kentinde, 15-17 Kasım 2015 tarihleri arasında düzenlenen PLMA’s Private Label Trade Show Fuarı’na katılarak Türk su ürünlerinin tanıtımını yaptı.
 STG, ABD’de yaptığı tanıtım çalışmalarının meyvelerini de topluyor. Türkiye’nin ABD’ye su ürünleri ihracatı 2015 yılında yüzde 47 rekor artış gösterdi ve 11.8 milyon dolardan 17.4 milyon dolara yükseldi.
Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, STG’nin Türkiye’den direkt uçuş olan yerlere ihracatını arttırma hedefi olduğunu Bu kapsamda ABD'de düzenlenen Seafood Expo North America ve New York Fancy Food Fuarı yanında  Şikago'daki Private Label Trade Show Fuarı’na da katılarak pazarda iyi bir yer edinmek istediklerini kaydetti. 

ABD’de sağlıklı ve kontrollü üretildiği için kültür balığına karşı yoğun bir ilgi ve güven olduğunu belirten Kızıltan, “Amerikalılar, deniz ürünlerini çok seven ve tüketen bir toplum. ABD'de özellikle son yıllarda sağlıklı beslenme çok daha yükselen değer. ABD’deki bu trendden azami derecede yararlanmak istiyoruz” dedi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder