19 Ağustos 2021 Perşembe


 Vali Yılmaz Şimşek İl Milli Eğitim Müdürlüğünü Ziyaret Etti  

İl merkezi ve ilçelerde kurum müdürlüklerini ziyaret ederek yapılan çalışmalar ve kurum faaliyetleri hakkında bilgi alan Vali Yılmaz Şimşek İl Milli Eğitim Müdürlüğünü ziyaret etti. 

Ziyaretinde İl Milli Eğitim Müdürü Halil İbrahim Yaşar ve idari kadro ile düzenlenen toplantıda bir araya gelen Vali Yılmaz Şimşek, Niğde de ki eğitim durumu, okul, derslik, öğretmen ve öğrenci sayısı, tamamlanan ve devam eden yatırımlar ile okul inşaatları hakkında bilgi aldı. 

Özellikle pandemi sürecinde ve sonrasında eğitimcilere büyük görevler düştüğünü belirttiği konuşmasında Vali Yılmaz Şimşek, “COVID-19 salgını nedeni ile dünya genelinde olduğu gibi ülkemizde ve ilimizde tüm okullar kapatıldı. Ancak öğretim bütünüyle durdurulmadı, eğitime uzaktan da olsa devam edildi. Fakat her ne kadar da olsa yüz yüze eğitimin yerini tutmadığının farkındayız. İşte tam da bu nedenle okullar açıldığında çocuklarımızın bu süreçteki eksiğini kapatmak anlamında eğitimcilerimize büyük görevler düşmektedir. Şüphesiz ki; sizlerin üstün çalışmaları sayesinde bu kayıp çok kısa bir sürede telafi edilecektir” dedi.   

Vali Yılmaz Şimşek'in konuşmasının ardından kısa bir sunum yapan İl Milli Eğitim Müdürü Halil İbrahim Yaşar Niğde de toplam 377 okul olduğunu belirterek; “Bu okullar 4075 derslik, 71.137 öğrenci ve 5094 öğretmenle faaliyet göstermektedir. Ayrıca ilçelerimizdeki okullarımızda dahil olmak üzere ikili eğitim  bulunmayıp tüm okullarımızda tam gün eğitim verilmektedir” dedi.  

Sunumunda Niğde'nin YKS ve LGS sınavlarındaki başarısını sayılarla veren Yaşar, 2021 yılı Temmuz ayında yayımlanan YKS verilerine göre Türkiye genelinde İlk 100'de Niğdeli 3 öğrenci,  İlk 1000'de Sayısal ve Eşit ağırlık alanında 8 öğrenci ilk 5000'de ise Niğde'den 26 öğrencimiz dereceye girmiş olup tercih işlemi yapacaklardır. 

Ayrıca 2021 Temmuz ayında yayımlanan YKS verilerine göre Yunus Emre Anadolu Lisesi öğrencisi Burak Demir sayısal puanlamada Türkiye 28. olmayı başarmıştır. 

Yine 2021 yılı Haziran ayında açıklanan LGS sonuçlarına göre ilimiz genelinde  sınavda sadece 1 yanlışı bulunan 1 öğrenci, 2 yanlışı bulunan 5 öğrenci,3 yanlış yapan 7 öğrenci, 4 yanlış yapan 12 öğrenci ve sadece 5 yanlış yaparak diğer soruların tamamını doğru cevaplayan 21 öğrenci bulunmaktadır. 2021 Haziran ayında açıklanan LGS sonuçlarına göre Mevlana Ortaokulu öğrencimiz Arda Öz, 1 soru haricinde tüm soruları doğru cevaplayarak Türkiye genelinde  genel yüzdelik dilimde 0, 03 dilime girmeyi başarmıştır” dedi. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder