25 Temmuz 2022 Pazartesi


 Rektör Uslu, 8. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresine Katıldı

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hasan Uslu, Niğde Üniversitesinin de paydaşları arasında bulunduğu ve 21. Yüzyılda Göç ve Eğitim temasıyla düzenlenen Hatay  da “8. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresine” katıldı.

8. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresinde açıklamalarda bulunan Rektör Prof. Dr. Hasan Uslu açıklamalarına, Sosyolojik Bir Olgu Olarak Göç, Geleneksel Türk Kültüründe Göç ve Toplumsal Değişme, Göç ve Psikoloji, Göç ve Kültürlerarası İletişim, Göç ve Çocuk İşçiliği, Göç ve Aile, Göç ve Kadın, Göç ve Kentleşme, Göç ve Yerel Siyaset, Göç ve Nüfus, Göç ve Avrupa Ülkeleri, Göç ve Sanat, Göç ve Dil, Göç ve Müzik ile Göç Tarihi gibi konular ve bunların yanında Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanlarında daha pek çok konuya yer verilen 8. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresinin, bu yönüyle katılımcılarına, günümüzde de önemli bir yer tutan göç konusunda derinlemesine bir bakış açısı kazandırdığını ifade ederek başladı.

Rektör Prof. Dr. Hasan Uslu açıklamalarının devamında, “Dünyada gerçekleşen savaşlar ve buna bağlı olarak ortaya çıkan ekonomik krizler, gıda yetersizliği ve sağlık sektöründeki aksamalar, küresel bir göç krizine de zemin hazırlamaktadır. Göç krizi karşısında ülkemiz de alması gereken tedbirleri hızlı bir şekilde devreye sokmuş ve bu alanda özellikle İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı tarafından önemli çalışmalar yapılmış ve yapılmaya devam etmektedir” dedi ve “Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi olarak akademik bilgi ve birikimimizle gerek Niğde’nin gerekse ülkemizin ve hatta dünyanın, gündeminde yer alan toplumsal sorunlarda çözüm için öncü rol oynamaya devam edeceğimizi buradan bir kez daha beyan ediyorum” şeklinde ekledi.

Rektör Prof. Dr. Hasan Uslu açıklamalarını, 8. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresinin değerli çıktılar sunacağına olan inancını ifade ederek başarılı bir kongre temennisi ile sonlandırdı.

Program sonunda Rektörümüz Prof. Dr. Hasan Uslu’ya katkıları dolayısıyla, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hasan Kaya ve Üniversitemiz Öğretim Üyesi ve Kongre Düzenleme Kurulu Başkanlarından Dr. Öğr. Üyesi Ümit Polat tarafından teşekkür plaketi ile hediye takdim edildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder