31 Ocak 2023 Salı

Tüketici Hakem Heyetine 2 Bin 252 Şikayet Yapılmış

 TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE YAPILAN TÜKETİCİ ŞİKAYETLERİ

   Niğde il  Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Kenan ŞAHİNER bu konu hakkında bilgi verdi.

“6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği, İlimiz Tüketici Hakem Heyetince   2022 yılı itibariyle yapılan tüketici şikayetleri  aşağıdaki şekilde neticelendirilmiştir. 

Mesafeli Sözleşmeler, Abonelik Sözleşmeleri, Tüketici Kredileri, Kredi Kartı Konut Finansman Sözleşmesi, Taksitli, Kampanyalı, İş yeri Dışında Kurulan Sözleşmeler, Devre tatil, Uzun Süreli Tatil Hizmeti Sözleşmeleri ve Ayıplı Mal ve Hizmetler ile ilgili olarak, toplam 2252 adet şikayetten 1238 adedi tüketici lehine 877 adedi tüketici aleyhine 137 adedi görevsizlik kararı ile sonuçlanmıştır. 

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 68 inci ve Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliğinin 6 ncı maddelerinde yer alan parasal sınırların artırılmasına ilişkin tebliğ 16.12.2022 tarih ve 32045 sayılı resmi gazetede yayımlanarak 2023 yılı için yapılacak başvurularda değeri 66.000,-TL (altmışaltı bin) Türk Lirası altında bulunan uyuşmazlıklarda İlimiz Tüketici Hakem Heyeti görevlidir.  

Bu Kanunun amacı; kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konulardaki gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemekte olup her türlü tüketici işlemi ile tüketiciye yönelik uygulamaları kapsar.

         İlimiz Tüketici Hakem Heyetine son zamanlarda yapılan şikayetlerde; müşteri hizmetlerinden  arıyoruz denilerek cep telefonundan  işlem yaptırılması ve telefonuna gelen  şifreler istenilerek   banka hesabı ve kredi kartından harcama ve para aktarımı yapıldığı, 

         Kişilerin herhangi bir borcu olmadığı halde daha önce yapılan alışverişlerden borçlu olduğu veya kargo ile gönderilen ürünün teslim alınmaması nedeni ile icraya verileceği şeklinde sesli arama yapıldığı veya mesaj gönderildiği,

         Yine alacak bilgi ve belgesi olmadan miktar belirtilerek, bankalardan dosya masrafı,  komisyon gibi alacaklarının olduğunu ve bunların tahsili vaadi ile ve ayrıca sigorta işlemi nedeniyle kredi kartı bilgilerinin istenildiği ve ücret alındığı bunun karşılığında tüketici adresine örnek matbu dilekçe gönderildiği,

         Tüketici Hakem Heyetine yapılan şikayetlerden anlaşılmaktadır.

          Bu itibarla  gelen  mesaj ve telefonlara itibar edilmeyip tüketici konusu ile ilgili şikâyetlerin Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 68. Maddesinin 3. Fıkrasında “Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.” denildiğinden şikâyetinize ait belgelerle birlikte, Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına veya https://tuketicisikayeti.ticaret.gov.tr internet sitesinden online olarak müracaatınız gerekmektedir. “ dedi.

 

 

       

                                                                                  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder