4 Ekim 2024 Cuma


 Niğde Araştırma ve Eğitim Hastanesinde İlk Kez Kornea Nakli Yapıldı

Niğde Araştırma ve Eğitim Hastanesinde gözde leke ve görme kaybı şikayeti ile başvuran 51 yaşındaki Mustafa Aybar’a kornea bankasından temin edilen uygun donör den kornea nakli ameliyatı yapıldı. Kornea naklini gerçekleştiren Göz Hastalıkları Uzmanı Dr. Öğretim Üyesi Ömer Özer tarafından yapılan ameliyatın ardından Göz Hastalıkları Servisi’ne alınan hasta Niğde de kornea nakli yapılan ilk hasta oldu.

Konuyla ilgili Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hasan Uslu, hastane bünyesinde geçtiğimiz ay kornea nakil merkezi kurulduğunu söylerken başarılı operasyonda emeği geçen doktorlara teşekkür etti. Rektör Uslu, “Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi olarak bugün bir ilki yaşıyoruz. Üniversitemiz Tıp Fakültesi öğretim üyelerimizin çabaları ile ilk kez kornea nakli yaptık. Yapılan ameliyatla hastamız sağlığına kavuştu. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi olarak ilimize sağlık alanında katkı sağlamaya devam edeceğiz" diye konuştu.

Niğde İl Sağlık Müdürü Dr. Öğretim Üyesi Bahadır İnan ise” Niğde’de ilk kez başarıyla yapılan bu nakil operasyonunun gerçekleştirilmesinde Sağlık Bakanlığımızdan Ağustos ayında gerekli izinlerimizi aldık ve bunun neticesinde ilk hastamıza nakil gerçekleştirdik. Emeği geçen hocalarımıza teşekkür ediyorum. Göz hastalıkları konusunda yapamayacağımız bir ameliyat yok. Bu konuda gururluyuz" dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder