6 Ağustos 2013 Salı

Sağlık Müdürlüğü Personeline İlkyardım Eğitimi

Halk Sağlığı Müdürlüğü ve İl Sağlık Müdürlüğü personeli için İl Sağlık Müdürlüğü İlkyardım Eğitimcilerince sertifikalı temel ilkyardım eğitimi verildi.
           
 24-26 Temmuz 2013 ve 31 Temmuz-2 Ağustos 2013 tarihleri arasında iki grup olarak düzenlenen uygulamalı eğitime, otuzyedi personel katıldı ve otuzdördü eğitim sonunda yapılan sınavlarda başarılı olarak “İlkyardımcı Kimlik Kartı” ve “Temel İlkyardım Sertifikası” almaya hak kazandı.
Eğitimle ilgili olarak İl Sağlık Müdürü Uzm.Dr. Alirıza ERDOĞAN şu açıklamayı yaptı:
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nca hazırlanan; 18 Haziran 2013 tarih ve 28681 sayılı resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren “İşyerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik”in 11. Maddesinde (2) İşveren, ilkyardım konusunda 22/5/2002 tarihli ve 24762 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İlkyardım Yönetmeliği esaslarına göre destek elemanı görevlendirir.” hükmü mevcuttur. 
            Atıfta bulunulan İlkyardım Yönetmeliğinin “ilkyardımcı ve zorunlu ilkyardımcı istihdamı” konulu 16. maddesinde; tüm kurum ve kuruluşlarda asgari olarak istihdam edilmesi zorunlu ilkyardımcı sayıları verilmiş ve ilkyardımcıların anılan yönetmeliğe göre yetkilendirilmiş ilkyardım merkezlerince düzenlenen eğitimlerde başarılı olup en az “Temel İlkyardım Eğitimi” sertifikasına sahip olmaları gerektiği belirtilmiştir.  

            İl Müdürlüğümüze yapılan sertifikalı ilkyardım eğitimi talepleri; Acil ve Afetler Sağlık Hizmetleri Şubesi tarafından ilgili mevzuat uyarınca değerlendirilip; düzenlenen eğitimlerle karşılanmaktadır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder