26 Şubat 2020 Çarşamba

TELEFONLA DOLANDIRICILIK SORUNU, TBMM GÜNDEMİNDE
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, son 5 yıl içinde ülkemizde telefonla dolandırılanların sayısı ve ortaya çıkan maddi kaybın miktarını soru önergesiyle Meclis gündemine getirdi. 
Önergeye yanıt veren İçişleri Bakanlığı ne telefonla dolandırılanların sayısı ne da ortaya çıkan maddi kayıpla ilgili bilgi verdi. Bakan Süleyman Soylu imzasıyla verilen yanıtta, sadece vatandaşların ve GSM şirketlerinin uyarıldığı belirtildi. 
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, kendilerini polis, asker ve yargı mensubu olarak tanıtanlar tarafından telefonla dolandırılan vatandaşların yaşadığı mağduriyeti, soru önergesiyle TBMM gündemine taşıdı. 
Gürer, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay tarafından yanıtlanması istemiyle verdiği yazılı soru önergesinde son yıllarda artış gösteren telefonla dolandırıcılık olaylarına dikkat çekti. 
CEZALAR CAYDIRICI DEĞİL
Emniyet güçlerinin vatandaşları bu gibi olumsuzluklara karşı SMS yoluyla uyarıp bilgilendirdiğini anımsatan Gürer, ancak cezaların caydırıcı olmaması nedeniyle dolandırıcılık vakalarının önüne geçilemediğini vurguladı. 
KAÇ KİŞİ DOLANDIRILDI?
CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer, soru önergesinde, “Son 5 yıl içinde ülke genelinde telefon dolandırıcılığına uğrayan kişi sayısı kaçtır? Ve bu kişilerin uğradığı maddi kaybın toplamı ne kadardır? Dolandırılan kişilerin paralarının ne kadarı geri alınarak bu kişilere iade edilmiştir? Dolandırıcılar, vatandaşlarımızın özel bilgilerine nasıl ulaşmaktadır?
Cezaların caydırıcı olması ve vatandaşımızın mağduriyetinin önlenmesi adına hangi çalışmalar yapılmaktadır? Kaç kişi bu suçtan yakalanmış, hala kaç kişi tutukludur?” şeklindeki sorularına yanıt verilmesini istedi. 
Gürer’in soru önergesine İçişleri Bakanı Süleyman Soylu yanıt verdi. Soylu, İletişim Yoluyla Dolandırıcılık suçu ile etkin mücadele kapsamında vatandaşlara bilgilendirmeler yapıldığını, tanıtıcı broşürler dağıtıldığını, konuyla ilgili kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör temsilcileri ve bu suçtan mağdur olmuş kişilerin katılımı ile kapsamlı ve koordineli çalışmalara devam edildiğini belirtti. 
DOLANDIRICILIKTA İNTERNET PROGRAMI KULLANMIŞLAR
Soylu, “2018 yılı içerisinde telefon yoluyla dolandırıcılık olaylarında şüpheli şahısların bazı internet programlarını kullanarak, kamu kurum ve kuruluşlarına ait telefon numaralarının başına +9, +99 vb. numaraları eklemek suretiyle telefonla aradıkları vatandaşlarımızı, kamu kuruluşlarından aradıkları algısını oluşturduktan sonra farklı senaryoları kullanarak dolandırdıkları tespit edilmiştir” dedi. 
İnternet programlarını kullanan şüphelilerin yurtdışı kaynaklı transit arama yaparak eylemlerini gerçekleştirdiklerinin tespit edildiğini anlatan Bakan Soylu, hat sağlayıcı GSM şirketlerinin gerekli tedbiri alması için 19.02.2019 tarihinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ile bilgi paylaşımı yapıldığını da aktardı. 
YURTDIŞI ÇAĞRI KAYNAKLARI
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, soru önergesine verdiği yanıtta, “GSM şirketleri tarafından sunulan Arayan Hat Bilgisinin (CLI); yanlış ve yanıltıcı biçimde oluşturulmasının engellenmesi, kullanıcı şahıs veya firmalar tarafından değiştirilmesinin önlenmesi, mevzuata uygun olmayacak şekilde oluşturulmuş yurtdışı kaynaklı çağrıların engellenmesi hususlarına azami dikkat gösterilmesi ve gerekli tedbirleri almayan GSM şirketleri hakkında idari para cezası uygulanacağı yönünde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından 19.06.2019 tarihinde ülkemizde faaliyet gösteren GSM şirketlerine bilgi verilmiştir” ifadelerini kullandı. 
UYARILAR SONUÇ VERMİYOR
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer ise telefonla dolandırıcılık vakalarının baş gösterdiği tarihten itibaren, yapılan tüm uyarılara rağmen hemen her gün bir veya birkaç mağdur vatandaşın ortaya çıktığını belirterek, “Buradan da anlaşılıyor ki, telefonla dolandırıcılık olayları için alınan önemler ne yazık ki yeterli değildir” dedi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder