7 Ocak 2014 Salı

FIRÇALAR ELİMİZDE FLOR DİŞİMİZDE
 Niğde Halk Sağlığı Müdürü Dr.Bilgehan ÖZTÜRK bir açıklama yaptı.
Pek çok ülkede olduğu gibi ülkemizde de yüksek oranda görülen ağız diş hastalıkları, oluşmadan önlenebilen hastalıklar grubuna girmektedir ve genel sağlığın bir parçası olan ağız diş sağlığı yaşamsal Diş Fırçası ile Uygulanabilen Florür Jel Uygulaması
Flor jel uygulamalarının mantığı; özellikle 7-9 yaş civarındaki çocuklarda daimi dişlerin erken çürüme risklerini önlemek ya da yüksek çürük riskli bireylerde erken çürük ihtimali olan daimi dişlerin direncini arttırabilmektir. Sekiz yıllık bir çalışma sonucunda, okul ortamında değişik uygulamalarla desteklenen fırçayla flor uygulamasının, %60'lık bir çürük azalımına sebep olduğu saptanmıştır.
  Bu kapsamda İlimizde Niğde Halk Sağlığı Müdürlüğü tarafından 2012-2013 yılı eğitim-öğretim döneminden itibaren  ‘FIRÇALAR ELİMİZDE FLOR DİŞİMİZDE’ sloganı ile Florür Jel Uygulaması  başlatılmıştır.
2013 - 2014 yılı Eğitim-Öğretim dönemi Ağız ve Diş Sağlığı Koruyucu Flor Jel Uygulaması kapsamında 1.Florür Jel uygulaması 06-07-08-09-10 Ocak 2014 tarihleri arasında, 2.Flor Jel uygulaması 26-27-28-29-30 Mayıs 2014 tarihleri arasında İlimiz merkezinde  bulunan24 ilköğretim okulunda  1,2, 3. sınıf toplamı 6983 öğrenciye uygulanması planlanmaktadır.
Ayrıca söz konusu uygulamaya Merkez ve diğer ilçelerimizde dahil edilerek ;  144 ilköğretim okulunda 1.2.3. sınıf öğrencisi 12693 öğrencimize de flor jel uygulaması yapılacak olup; toplamda il genelinde  19676 öğrencimize 2 aşamadan oluşan flor jel uygulaması yapılması planlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder