NİĞDE İL GELİŞME PLANI KAPSAMINDA EĞİTİM ŞURASI TOPLANDI
Niğde Valiliği öncülüğünde hazırlanan, Niğde Üniversitesi
tarafından çalışmaları yapılan, Niğde İl Gelişme Planı kapsamında
gerçekleştirilen Eğitim Şurası Niğde Üniversitesi Kongre ve Kültür Merkezi’nde
yapıldı.

Şuranın açılış
konuşmasını yapan Vali Yardımcısı Abdullah Uçgun; “Eğitim toplumun tüm
kesimindeki bireylere, önceden belirlenen amaçlar kapsamında, zihinsel ve
bedensel yeterliliklerin kazandırıldığı, davranışların geliştirildiği planlı
etkinliklerdir. Ülkemizin refah ve mutluluğunu artırmak; milli birlik ve
bütünlük içerisinde ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek,
yapıcı, yaratıcı ve seçkin bireyler yetiştirmek eğitim sistemimizin temel
amacıdır. İdeal eğitim, zamanının gereklerini yerine getirmelidir. Bilgi çağı
olarak adlandırdığımız 21. yüzyılda değişim, dönüşüm ve gelişmenin en temel
aktörü eğitimdir. Öğrencilerin yetenekleri, tutumları ve değerleri eğitim
süreci içerisinde şekillenmektedir. Gelişmiş toplumların en önemli özelliği
yetişmiş insan gücüne sahip olmalarıdır. Toplumsal kalkınmanın en önemli
etmenini oluşturan eğitim sistemleri ülkelerin sosyo-ekonomik alt yapısını
meydana getiren, ekonomik ve sosyal kalkınmayı sağlayan önemli bir güç ve
araçtır. Tüm yurtta olduğu gibi Niğde’de de eğitimin hayat boyu sürdüğü,
beşikten mezara kadar devam eden bir süreç olduğu ilkesi ile hareket
etmekteyiz. NİGEP kapsamında, eğitimdeki yeni değerler çerçevesinde hareket
edilerek Niğde’ye ekonomik, sosyal ve kültürel açıdan en yüksek katma değeri
sağlayacak etkin eğitim faaliyetlerinin oluşumuna odaklanılmaktadır. Niğde
Valiliği olarak vizyonunu sürekli yenileyen eğitim sektörünün geleceğine planlı
bir şekilde bakarak hareket etmekte, çalışmalarımızı sürdürmekteyiz.” dedi.
Eğitim İhtisas Komisyonu Koordinatörü Doç. Dr. Emre Ünal
Niğde’nin eğitim vizyonunun çağdaş
teknolojiler ve bilimsel gelişmeler ışığında;
• Özgürlükçü,
eşitlikçi, bireysel farklılıkları gözeten ve değerlendiren, bireyin yaratıcılık
ve hayal gücünü geliştiren, öğrenme ve insan odaklı
• Zaman ve
mekanla sınırlı olmayan, değişim esnekliğine sahip ,
• Her
bireyin kendini özellikleri yönünde en üst düzeyde geliştirebildiği,
• Sorun
çözme, iletişim, organizasyon ve işbirliği yeteneği gelişmiş,
• Yerel,
bölgesel ve evrensel gelişmeye katkı sağlayabilecek bir il olmak” olduğunu
söyledi.
GZFT analizi sonuçları hakkında bilgi veren Ünal, Niğde’nin
eğitim alanında güçlü ve zayıf yönleri, fırsat ve tehditlerinin neler olduğunu
açıkladı. Toplantı katılımcılardan gelen soruların cevaplanması görüş ve
önerilerin not alınması ile sona erdi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder