NİĞDE VALİLİĞİ 112 ACİL ÇAĞRI
MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ' NÜN YAPTIĞI AÇIKLAMAYA GÖRE
11 Şubat Günü “Avrupa 112 Günü” olarak kutlanıyor
Ülkemizin Avrupa
Birliğine tam üyelik sürecinde vatandaşlarımızın modern dünyanın hizmet
standartlarına uygun acil yardım hizmetlerinden yararlanabilmesini sağlamak
amacıyla İçişleri Bakanlığının Koordinatörlüğü ve Valiliğimiz Sorumluluğunda
kurumlara hızlı, kolay ve etkin ulaşımı sağlamak amacıyla 112 Tek Acil Çağrı
Numarası Projesi hizmete sunulmuştur.
Türkiye’de “Tek Acil Çağrı Numarası” oluşturma
çalışmalarına 2003 yılında Hollanda Hükümeti
ile İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün
işbirliği ile başlanmış, Antalya ve Isparta illeri pilot iller olarak
belirlenip 2009 yılında hizmete
açılmıştır. Sonraki 10 pilot ilden biri olan Niğde de 2013 yılında hizmete hazır hale
getirilmiştir.
112 Acil Çağrı
numarasının farkındalığını artırmak için 11 Şubat Günü “Avrupa 112 Günü” olarak kutlanmaya
başlanmıştır.
112 Acil Çağrı
Merkezi Sisteminin iki temel amaç ve
işlevi vardır ;
1-Acil durum
çağrısı yapma halinde vatandaşların birden çok numara yerine tek bir numarayı
öğrenmeleri.
2-Acil yardım
çağrısı alındıktan sonra en kısa sürede olay mahalline ya da acil durumdaki kişiye ulaşabilme.
112 Acil Çağrı
Merkezine yapılan çağrıları ilk olarak karşılayan Çağrı Alıcılar (Santralistler) ile Emniyet, Jandarma, Sağlık, İtfaiye
teşkilatları tarafından görevlendirilen Çağrı Yönlendiriciler (operatörler)
aynı mekanda görev yapmaktadırlar. Çağrı Alıcılar çağrıyı cevaplayıp, çağrının
mahiyetine göre bilgisayar aracılığıyla ilgili operatöre yönlendirmekte, ilgili
birimlerin sevk ve idaresi operatörler tarafından gerçekleştirilmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder