Süt üreticisi 1 yıldır “insaf” bekliyor

Bayraktar, yaptığı açıklamada, Ulusal Süt
Konseyi’nde belirlenen çiğ süt tavsiye fiyatının Temmuz 2014 tarihinden bu yana
litrede 1 lira 15 kuruş olduğunu, üstelik birçok ilde de fiyatın 1 lira 15
kuruşun altında satıldığını belirtti.
En son 24 Haziran 2015 tarihinde yapılan
toplantıda, süt sanayicilerinin uzlaşmaz tutumlarını sürdürdüğünü, önümüzdeki
süreç için de fiyatın aynı kalması gerektiğini ifade ettiğini bildiren
Bayraktar, şunları kaydetti:
“Taraflar anlaşamadan masadan kalktılar. Ne
yazık ki karşımızda, bir yıldır üretici fiyatı aynı seyretmesine rağmen
‘stoklarımız dolu, ihracat yapamıyoruz, ürün satamıyoruz’ diyecek kadar
öngörüden yoksun, üreticiyle alakası olmayan gerekçelerin arkasına sığınan bir
sanayici var.
Bir yıl içinde fiyatlar perakende sütte
yüzde 8,9, beyaz peynirde yüzde 7,9, yoğurtta yüzde 2,4, fabrika yeminde yüzde
2, yoncada yüzde 3,6 artmıştır. Tüketici enflasyonu yüzde 7,2’dir, dolar
kurundaki artış yüzde 24’dür. Buna karşın çiğ süt fiyatı sabit kalmıştır.
Neredeyse ülkemizde fiyatı bir yıldır artmayan tek ürün çiğ süttür. Sanayiciler
aklını başına almalı, bindikleri dalı kesmemelidir.
Üreticimizin önümüzdeki dönemde enflasyonun,
döviz kurunun, yem, mazot, gübre fiyatlarının ne olacağını bilememektedir.
Bildiği tek şey sabitlenmiş olan, sürdürülemez çiğ süt fiyatıdır.”
-Kazanan
sanayiciler, marketler; kaybeden üretici-
Yoğun emek sarf eden üreticinin kullandığı
girdi ve sattığı ürün fiyatlarında söz sahibi olamadığını vurgulayan Bayraktar,
şu bilgileri verdi:
“Üretici mağdur. Kazananlar yine fabrikalarına fabrika katan
‘sanayiciler’ ile marketler zincirine yeni bir halka daha katmayı düşünen
‘marketler’; kaybeden ise üreticidir. Burada yem fabrikalarını da unutmamak
lazım... Döviz kurundaki en ufak bir değişim, üretici süt fiyatlarına yapılan
en ufak bir zam, verilen en ufak bir destek, en kısa zamanda ‘yemde zam’ olarak
karşımıza çıkmaktadır
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder