“MARKA KENT NİĞDE” PROJESİNİN TANITIMI YAPILDI
Niğde Valiliği ve Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
işbirliği ile hayata geçirilen ve Ahiler kalınma Ajansının finansal destek
sağladığı “Marka Kent Niğde” projesinin
tanıtımı, Vali Yılmaz Şimşek
Başkanlığında düzenlenen basın toplantısıyla yapıldı.
Valilik Toplantı salonunda düzenlenen proje tanıtım
toplantısına Vali Yılmaz Şimşek, Vali Yardımcısı Cemil Kılınç, Marka Kent Niğde
Projesi Koordinatörü Prof. Dr. Başaran Öztürk ve basın mensupları katıldı.
Vali Yılmaz
Şimşek, “Marka Kent Niğde” projesinin
etaplarını ve proje aşamasında izlenecek yol ve yöntemleri sıraladığı açılış
konuşmasında “Bir şehrin markalaşabilmesi için olmazsa olmaz koşullardan birisi
de ilin farklı dinamikleri arasındaki uyumlu ve ahenkli birlikteliğin ve yönetişim
kültürünün yerleşik olmasıdır” dedi.
Niğde’nin 9000 yıllık bir geçmişe sahip olduğunu vurguladığı
konuşmasında Vali Yılmaz Şimşek; “Niğde, il genelinde ağırlıklı olarak tarım
sektörü üzerine, merkez ilçede de kısmen hizmetler sektörü üzerine kurulu bir
ekonomiye sahip bir şehir. Biz bu ikiliye yeni bir aktörü daha dahil etmek için
yola çıktık. Niğde'yi markalaştırarak bilinirliğinin artmasını, orta vadede de
turizm ve kültür kenti olmasını istiyoruz.
Tarihi ve kültürel değerler ile doğaya zarar vermeden
marka kent olmayı amaçlıyoruz. Marka olgusu ilk olarak ürünlerde ve firmalarda
ortaya çıkmış bir kavramdır. Gerek ulusal gerekse de uluslararası düzeyde marka
olmuş ürünler ve firmalar incelendiğinde onların marka olana kadar orta ve uzun
vadede de çok çaba sarf ettiklerini ve sabır gösterdiklerini görmekteyiz.
Günümüz dünyasında şehirlerin farklılıklarını öne çıkarıp diğer şehirlerden
farklılaştırarak marka olmasını sağlamak firmalar kadar şehirler içinde
önemlidir.
Bir şehrin marka olması; kentin cazibe merkezi olmasını
sağlayarak, daha çok ziyaretçi ve yatırımcı gelmesini sağlamaktadır. Bununla
birlikte markalaşma ve marka kent olma yolculuğu; uzun soluklu, sabır isteyen,
iyi bir gelişme ve pazarlama planı çevresinde şekillenen ve kentteki herkesin
tek yürek olmasını gerektiren stratejik bir süreçtir.
Bir şehrin markalaşabilmesi için olmazsa olmaz
koşullardan birisi de ilin farklı dinamikleri arasındaki uyumlu ve ahenkli
birlikteliğin ve yönetişim kültürünün yerleşik olmasıdır. Niğde, marka kent
olma yolunda önemli bir potansiyele sahip bulunmaktadır. 9000 yıllık geçmişi,
Antik dönem ve İslam Medeniyeti eserlerini bünyesinde barındırması sebebiyle
farklı kitlelere ve inançlara hitap edebilme olanağı sağlayan tarihi ve
kültürel miras Niğde’ye marka kent olma konusunda büyük olanaklar sunmaktadır.
Türk dağcılığının mabedi sayılan Demirkazık Bölgesi,
dağcılık faaliyetleri açısından Dünya’da ve Türkiye’de tanınan bir bölgedir. Bu
bölge, dağcılık sporları açısından son derece önemli olup, çok sayıda yerli ve
tabancı dağcı tırmanış ve dağ yürüyüşü için Demirkazık Bölgesi’ni tercih
etmektedir.
Çukurova Bölgesi'nden ilimize kolay ve hızlı ulaşım
olanakları sebebiyle yayla turizmi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi ile
Çiftehan kaplıcaları sebebiyle de sağlık turizmi açısından avantajlı
durumdadır. Ayrıca son yılların trendi olan organik gıdalara Niğde'de kolay ve
ucuz olarak ulaşılmaktadır. Belirtmiş olduğum gerekçeler sebebiyle Niğde’nin
marka kent olması için pek çok artıları bulunmaktadır. Marka değeri yaratacak
artıların ortaya konulup, konunun Niğde’nin ve Türkiye'nin gündemine taşınması
gerekiyor. Bu konuda siz basın mensuplarına çok önemli görev ve sorumluluk
düşüyor. Her birinizin bu projenin yılmaz bir neferi olacağına eminim”
ifadelerine yer verdi.
Soru cevap şeklinde devam eden toplantı, yapılan fikir
alışverişi ile son buldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder