Egeli ihracatçılar Çin’de dijital pazaryeri kuracak
Çin’de dijital pazaryeri
Çin almak için uzak değilse, satmak için uzak değil”
mottosuyla Çin pazarındaki konumunu güçlendirmek isteyen Ege İhracatçı
Birlikleri, “Hedef Pazar Çin” çalışmaları kapsamında 2024 yılında Çin pazarına
yönelik pazarlama faaliyetlerinde vites artıracak.
Çin’de e-ticaretin tüketim tercihlerinde çok etkili olmasını
dikkate alan Ege İhracatçı Birlikleri, Çin pazarına yönelik pazarlama
faaliyetlerinde dijital mecralara ağırlık veren bir iş programı oluşturdu.
“Hedef Pazar Çin” çalışmaları kapsamında 2019 yılında bu yana Çin pazarına yönelik yoğun çalışma yaptıkları bilgisini veren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Çin’de yüksek gelir düzeyine sahip 300 milyon insan yaşıyor. Çin’i bir ülke değil, bir kıta gibi düşünmek ve ona göre strateji geliştirmek lazım.
Ege İhracatçı Birlikleri bünyesinde Türkiye’den Çin’e ihracatı artırmak amaçlı projelere yoğunlaşan “Çin Timi”mizin üzerinde çalıştığı son proje Çin’de dijital ofis kurarak, Çin’de dijital pazaryeri açmak. Çin’de kuracağı dijital pazaryeriyle e-ticaret kanalları JD, Tmall, Ali Baba’nın platformu HEMA, Wechat, Weibo ile Çin’in instagramı Little Red Book, Tiktok’u Douyin’de ülke ve ürün tanıtımlarına ağırlık vererek, marka imajımızı geliştirerek Çinli tüketicilere ulaşmayı hedefliyor.
Çin’in yıllık 210 milyar dolar gıda ithalatı var. Türkiye’den Çin’e
yaptığımız gıda ürünleri ihracatı 220 milyon dolar seviyesinde. Ege Bölgesi
güçlü bir gıda tedarikçisi. Ege Bölgesi’nin lokomotifliğinde Çin’e gıda
ürünleri ihracatımızı 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Bu amaçla 2023
yılı sonunda PttAVM.com ile iş birliğinde, Çin e-ticaret sitelerine giriş
yöntemleri konusunda “Hedef Çin Semineri” düzenledik” diye konuştu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder