6 Ocak 2012 Cuma

NİĞDE İL SAĞLIK MÜDÜR V.ÖMER ÖNAL HAFTA İLE İLGİLİ AÇIKLAMA YAPTI
65. VEREM EĞİTİM VE PROPAGANDA HAFTASI

Yurdumuzda her yıl, Ocak ayının ilk haftası “Verem Eğitim ve Propaganda Haftası” olarak kutlanmaktadır. Bu yıl 65. Verem Eğitim ve Propaganda Haftası 02-07 Ocak 2012 tarihleri arasında kutlanacaktır. Bu hafta içinde, kişi ve toplum sağlığını çok yakından ilgilendiren Verem hastalığını halka tanıtmak, belirtilerini, tanı tedavi ve koruma yolları hakkında bilinçlenmelerini sağlamak amacıyla çalışmalar yapılmaktadır.
İlimizde 2011 yılı ilk 11. Ay sonu itibari ile Verem Savaş Dispanserimize 784 hasta müracaatı olmuştur. Sene başından itibaren tedaviye başlanan, tedavisi tamamlanan ve 2010 yılından tedavisi devam eden 62 hastaya Doğrudan Gözetimli Tedavi (DGT) uygulanmıştır. 31 hastamızın tedavisine Verem Savaş Dispanseri tarafından devam edilmektedir. Bu hastalardan 16 tanesi Akciğer Veremi diğer 15 tanesi akciğer dışı verem hastalığıdır. 252 kişiye verem hastalığı tanısı konulmuş hastaların yakını olmaları nedeniyle taranmış ve 99 kişiye ilaç verilerek verem hastalığından korunmaya alınmıştır. 2011 Kasım ayı itibari ile Verem Hastalığından ölen olmamıştır.

Çocuklarımızın aşılarının yaptırılması konusunda anne ve babaların duyarlı davranmalıdırlar. BCG aşının ilki 3.Ayda, ikincisi ise ilkokul 1.Sınıfta yapılmaktadır. Bunun yanında dengeli beslenme, kötü ortamlardan uzak olmak hastalıktan korunma da önemlidir. Aşının hiçbir ciddi yan etkisi olmayıp koruyuculuğu yüksektir (%80). Verem aşıları, Verem Savaş Dispanserimizde ve Aile Hekimlerimiz tarafından uygulanmaktadır.

Halkımıza verem hastalığı konusunda bilgiler aktarmak üzere Eğitim Şubesi, Bulaşıcı Hastalıkları Şubesi ve Verem Savaş Dispanserinde görevli sağlık personelince çeşitli aktiviteler yapılacaktır.
65. Verem Eğitim ve Propaganda haftası vesilesi ile tüm halkımıza sağlıklı ve mutlu günler diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder