4 Aralık 2018 Salı


Özel Eğitime, “Türk İşaret Dili” Dersi Geliyor

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, işitme engellilerin eğitiminde yaşanan sorunları, TBMM gündemine taşıdı. Önergeyi yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, 2018-2019 eğitim öğretim yılından itibaren özel eğitim öğretmenliği eğitimi verilen okullarda “Türk İşaret Dili” dersinin yer alacağını açıkladı. 
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Milli Eğitim Bakanlığına yönelttiği yazılı soru önergesinde, “Ülkemizde işitme engelli olup eğitim alan öğrenci sayısı, ders veren öğretmen sayısı, okul sayısı kaçtır? Okullarda işitme engellilerin işaret dili eğitiminin yapılması için görsel teknoloji ile ilgili her destek verilmiş midir? Özel eğitim öğretmenleri yetiştiren eğitim fakültelerinde öğrenci sayısı kaçtır? Kaç işaret dili eğitim alan öğretmen adayı vardır? Dil ve konuşma terapistleri yetiştirilmesi için ayrıca eğitim verilmekte midir?” şeklindeki soruların yanıtlanmasını istedi. 
İŞİTME ENGELLİLERE YÖNELİK OKUL SAYISI 90 
Gürer’in soru önergesini yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, 2017-2018 eğitim öğretim yılı verilerine göre Türkiye geneli (ilköğretim+ortaöğretim) işitme engellilere yönelik okul sayısının 90, öğrenci sayısının 3.753, öğretmen sayısının ise 1.184 olduğunu açıkladı. 
ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS ÖĞRENCİ SAYISI 4 BİN 315
Özel Eğitim Öğretmenliği Programının öğrenci sayısının 4.315 olduğunu bildiren Bakan Selçuk, Öğretmen yetiştirme lisans programları güncelleme çalışmalarının tamamlanarak, 12.04.2018 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul Toplantısında kabul edildiğini,  2018-2019 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanacak olan söz konusu programlar içinde yer alan Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Programında "Türk İşaret Dili" dersinin yer alacağını açıkladı. 
Bakan Ziya Selçuk,  ayrıca söz konusu program için oluşturulan seçmeli ders gruplarıyla da Zihin Yetersizliği, Otizm Spektrum Bozukluğu, Öğrenme Güçlüğü, Özel Yetenek, İşitme Yetersizliği ve Görme Yetersizliği olmak üzere derslerin toplam altı alt uzmanlık alanına göre gruplandırıldığını sözlerine ekledi. 
Gürer, Engelli çocuklar için eğitimin önemine vurgu yaparak, onların her türlü sorununa sahip çıkmadan öte eğitim yolu ile de yaşamlarına katkı sağlamak sosyal devletin başlıca görevi olmalıdır” dedi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder