10 Mart 2024 Pazar


 Niğde Üniversitesinde 6 Şubat Depremlerinden Çıkartılacak Dersler Ele Alındı

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinde “6 Şubat Kahramanmaraş Merkezli Depremlerden Çıkarılması Gereken Dersler” başlıklı panel düzenlendi. 

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Afet Eğitim ve Yönetim Araştırma ve Uygulama Merkezi, Mühendislik Fakültesi Jeoloji Mühendisliği ve İnşaat Mühendisliği Bölümleri ile Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümünün iş birliği ve katkılarıyla düzenlenen etkinlikte, ülkemizde 2023 şubat ayında meydana gelen ve büyük can kayıplarına neden olan Kahramanmaraş merkezli depremlerden ders çıkarmak ve ülkemizdeki deprem gerçeği hakkında bilgilendirmeler yapmak amacıyla sunumlar yapıldı.
Konferansın açılış konuşmasını yapan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ersin Aydın, ülkemizin bulunduğu bölgede geçmişten bugüne kadar birçok deprem afetinin meydana geldiğini ifade etti. Aydın konuşmasında ayrıca “Ülkemizde geçmişten bugüne yaşanan depremlerde çok fazla can ve mal kayıpları verdik. 1940 yıllardan itibaren deprem yönetmelikleri hazırlanıyor. En son 2018 yönetmeliğinin çıkarıldı ve bu yönetmeliklere uygun yapılar üretilmesi can kayıplarını engellemek açısından çok önemli.” dedi.
Etkinlikte Niğde Ömer Halisdemir  Üniversitesi Afet Eğitim ve Yönetim Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürü ve Mühendislik Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Korkanç tarafından “Kahramanmaraş Merkezli Depremlerin Niğde’ye Etkileri” konulu sunum yapılırken, Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hakan Karaca ise “Kahramanmaraş Merkezli Depremlerin Yer Hareketlerinin Niğde Ölçümleri ve Değerlendirilmesi” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Programda ayrıca Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Metin Hakan Severcan “Deprem Hasarları ve Sebepleri”ni anlatırken, yine Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Kubilay Akçaözoğlu ise depreme dayanıksız binalardaki malzeme kullanımına ilişkin bilgiler verdiği “Malzeme ve İmalat Hataları” konulu bir sunum yaptı. 
Konferans belge takdimi ve günün anısına çekilen hatıra fotoğrafı ile son buldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder