14 Eylül 2015 Pazartesi

STG, Uzakdoğu'yu hedef pazar belirledi
Hong Kong'da Türk balıkları şovu
Çin'e açılan kapı Hong Kong'ta Türk balıkları tanıtıldı

Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG) Uzakdoğu’yu “Hedef Pazar” belirledi. STG, Hong Kong’da düzenlenen Asya Su Ürünleri Fuarı’nda Türk levreği, çipurası ve diğer deniz ürünlerini görücüye çıkardı.
Türkiye’nin ihracatta yıldız sektörlerinden su ürünleri sektörü levrek ve çipurada Avrupa pazarında yüzde 25 pazar payına ulaştıktan sonra yönünü dünya ticaretinin yeni gözdesi Çin ve Hindistan’a çevirdi. Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), 8-10 Eylül 2015 tarihlerinde Hong Kong Convention & Exhibition Center’da düzenlenen Asya Su Ürünleri Fuarı’na ikinci defa info stand ile katıldı ve Türk su ürünlerinin tanıtımını yaptı. Su Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Melih İşliel, Çin’de 200 milyon alım gücü yüksek müşteri kitlesi olduğunu, bu kitleye Türk balıklarını yedirmek istediklerini belirtti.
 2020 yılında Çin ve Hindistan’ın dünya ekonomisinde büyük paylara sahibi olacağını belirten STG Başkanı Melih İşliel, Hong Kong’un Çin’e açılan kapı konumunda olduğuna işaret etti.
Çin ve Hong Kong’da 200 milyonluk alım gücü yüksek ve deniz ürünlerini çok seven ve tüketen bir toplum olduğunu kaydeden İşliel, “Bu coğrafyada yaşayanlar, alternatif lezzetleri ve türleri denemek istiyorlar. Bizim Akdeniz ürünlerimiz levrek ve çipura hem Akdeniz mutfağı menülerini sunan restoranlarda, hem de geleneksel Çin mutfağına girmiş durumda. Çinliler, dünyayı geziyor ve yeni keşfetmeye başladıkları lezzetleri ülkelerinde de bulmak istiyorlar. Salt ürünlerimizi değil aynı zamanda Türk mutfağını da tanıtarak Hong Kong ve Çin’de sürdürülebilir bir pazar payına erişmek için projeler üreteceğiz” şeklinde konuştu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder