STG, Uzakdoğu'yu hedef pazar belirledi
Hong Kong'da Türk balıkları şovu
Çin'e açılan kapı Hong Kong'ta Türk balıkları tanıtıldı
Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG) Uzakdoğu’yu
“Hedef Pazar” belirledi. STG, Hong Kong’da düzenlenen Asya Su Ürünleri
Fuarı’nda Türk levreği, çipurası ve diğer deniz ürünlerini görücüye çıkardı.
Türkiye’nin ihracatta yıldız sektörlerinden su
ürünleri sektörü levrek ve çipurada Avrupa pazarında yüzde 25 pazar payına
ulaştıktan sonra yönünü dünya ticaretinin yeni gözdesi Çin ve Hindistan’a
çevirdi. Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), 8-10 Eylül 2015 tarihlerinde Hong
Kong Convention & Exhibition Center’da düzenlenen Asya Su Ürünleri Fuarı’na
ikinci defa info stand ile katıldı ve Türk su ürünlerinin tanıtımını yaptı. Su Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Melih
İşliel, Çin’de 200 milyon alım gücü yüksek müşteri kitlesi olduğunu, bu
kitleye Türk balıklarını yedirmek istediklerini belirtti.
Çin ve Hong Kong’da 200 milyonluk alım gücü
yüksek ve deniz ürünlerini çok seven ve tüketen bir toplum olduğunu kaydeden
İşliel, “Bu coğrafyada yaşayanlar, alternatif lezzetleri ve türleri denemek
istiyorlar. Bizim Akdeniz ürünlerimiz levrek ve çipura hem Akdeniz mutfağı
menülerini sunan restoranlarda, hem de geleneksel Çin mutfağına girmiş durumda.
Çinliler, dünyayı geziyor ve yeni keşfetmeye başladıkları lezzetleri
ülkelerinde de bulmak istiyorlar. Salt ürünlerimizi değil aynı zamanda Türk
mutfağını da tanıtarak Hong Kong ve Çin’de sürdürülebilir bir pazar payına
erişmek için projeler üreteceğiz” şeklinde konuştu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder