TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE BİN 141 ADET ŞİKAYET YAPILDI
Niğde Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Kenan ŞAHİNER , yapılan şikayetleri değerlendirdi:
“6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği, İlimiz Tüketici Hakem Heyetince Temmuz 2018 tarihi itibariyle yapılan tüketici şikayetleri aşağıdaki şekilde neticelendirilmiştir.
Mesafeli Sözleşmeler, Abonelik Sözleşmeleri, Tüketici Kredileri, Kredi Kartı Konut Finansman Sözleşmesi, Taksitli, Kampanyalı, İş yeri Dışında Kurulan Sözleşmeler, Devre tatil, Uzun Süreli Tatil Hizmeti Sözleşmeleri ve Ayıplı Mal ve Hizmetler ile ilgili olarak, toplam 1141 adet şikayetten 823 adedi tüketici lehine 272 adedi tüketici aleyhine 42 adedi görevsizlik kararı ile sonuçlanmıştır.
Bu Kanunun amacı; kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konulardaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemekte olup, her türlü tüketici işlemi ile tüketiciye yönelik uygulamaları kapsar.
İlimiz Tüketici Hakem Heyetine son zamanlarda yapılan şikayetlerde tüketicinin cep telefonuna mesaj ile bırakılan veya direk arama ile tüketicinin herhangi bir alacak bilgi ve belgesi olmadan miktar belirtilerek, bankalardan dosya masrafı ve komisyon gibi alacaklarının olduğunu ve bunların tahsili vaadi ile ve ayrıca sigorta işlemi nedeniyle kredi kartı bilgilerinin istenildiği ve ücret alındığı bunun karşılığında tüketici adresine örnek matbu dilekçe gönderildiği yapılan şikayetlerden anlaşılmaktadır.
Bu itibarla, mesaj ve telefonlara itibar edilmeyip şikâyet konusunun bizzat Tüketici Hakem Heyetine yapılması gerekmektedir.” Dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder