31 Ocak 2019 Perşembe

MEB, 18 bin 727 Öğrenciyi, Lisansüstü Eğitim İçin Yurt dışına Gönderdi 

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in soru önergesine verdiği yanıtta, bakanlıklarının bugüne kadar  18 bin 727 öğrenciyi lisansüstü eğitim görmek üzere yurt dışına gönderdiğini açıkladı. 

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, soru önergesinde, “Milli Eğitim Bakanlığınca Yurt dışına Lisansüstü Eğitim İçin Gönderilecek Öğrencileri Seçme ve Yerleştirme Programı (YLSY) kapsamında yurtdışına gönderilen öğrenci sayısı kaçtır? Akkuyu NGS projesinde görev almak üzere Rusya'da eğitim verilen öğrenci sayısı kaçtır? MEB bünyesinde Avrupa ülkeleri, G. Kore, Çin ve Japonya'da eğitim alan öğrenci sayısı kaçtır? Yurt dışına YLSY kapsamında gidip geri dönüş süresinde gelemeyen öğrenciler var mıdır? Haklarında soruşturma açılan öğrenciler var mıdır?” şeklinde sorular yöneltti. 
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk ise “Bakanlığımızca YLSY kapsamında lisansüstü eğitim görmek üzere yurt dışına gönderilen öğrenci sayısı 18.727'dir” açıklamasında bulundu. 
Avrupa ülkelerinde 1.495, Güney Kore'de 2, Çin'de 20, Japonya'da 17 bursiyerin lisansüstü eğitim gördüğünü belirten Bakan Selçuk, 2018 yılı YLSY kontenjanının 1.224 olduğunu belirtti.
Bakan Selçuk, yerleşmeye hak kazanan adayların resmi bursiyerlik statüsü kazanmalarına ilişkin sürecin devam ettiğini vurguladı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder