12 Mayıs 2013 Pazar



Astım tekrarlayan nefes darlığı, hırıltı, göğüste baskı hissi ve öksürük yakınmaları ile kendini gösteren kronik bir solunum yolu hastalığıdır. Astım belirtilerinin kişiden kişiye ve aynı kişide zamanla değişebilir. Geceleri ve sabahın erken saatlerinde genellikle artar. Astım tüm dünyada her etnik ve yaş grubundan, farklı sosyoekonomik yapıda 300 milyon kadar insanı etkilemektedir.
Ülkemizde  yaklaşık her 12-13 erişkinden biri ve 7-8 çocuktan biri astım hastasıdır. Çocuğunuzda astım varsa, havayolları normalden daha hassastır ve belli maddeler veya tetikleyici etmenler tahrişe neden olabilir. Astımın en yaygın tetikleyicileri ev akarları, hayvan kürkleri, polen, sigara dumanı, soğuk hava ve göğüs enfeksiyonlarıdır. Astım belirtileri çocuktan çocuğa, hafiften şiddetliye kadar değişiklik gösterebilir. Şiddetli bir astım epizodu veya astım atağı hayatı tehdit edici olabilir ve acil tıbbi tedavi gerektirebilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder