Yenilik Araştırması, 2014
TÜİK Nevşehir Bölge Müdürü Ahmet Mert AKTAŞ tarafından yapılan açıklamaya
göre,
Yenilikçi girişimlerin oranı
%51,3 oldu,
On ve daha fazla çalışanı olan
girişimlerin 2012-2014 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde %51,3’ü yenilik
faaliyetinde bulundu. 10-49 çalışanı olan girişimlerin %49,3’ü, 50-249 çalışanı
olan girişimlerin %57,5’i ve 250 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerin %65’i
yenilik faaliyetinde bulundu. Sanayi sektöründe yenilikçi girişimlerin oranı
%54,2 iken; hizmet sektöründe bu oran %47,8 oldu.
Girişimlerin %38’i ürün ve/veya
süreç yeniliği faaliyetinde bulundu,
Girişimlerin %38’i 2012-2014
yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde ürün ve/veya süreç yeniliği faaliyetinde
(devam eden ve sonuçsuz kalan yenilik faaliyetleri de dahil) bulundu. Aynı
dönem içerisinde yenilik faaliyeti devam eden girişimlerin oranı %20,4, yenilik
faaliyeti sonuçsuz kalan girişimlerin oranı ise %5,5 oldu.
Girişimlerin %41’i organizasyon
ve/veya pazarlama yeniliği faaliyetinde bulundu,
Girişimlerin %41’i 2012-2014
yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde organizasyon ve/veya pazarlama yeniliği
faaliyetinde bulundu. Bu kapsamda girişimlerin %28,5’i organizasyon yeniliği,
%33,6’sı ise pazarlama yeniliği gerçekleştirdi.
Ürün ve/veya süreç yeniliği
faaliyetinde işbirliği oranı %17,6 oldu,
Ürün ve/veya süreç yeniliği
faaliyeti gerçekleştiren (devam eden ve sonuçsuz kalan yenilik faaliyetleri de
dahil) girişimlerin 2012-2014 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde %17,6’sı
diğer girişim veya kuruluşlar ile işbirliği yaptı. İşbirliğinde bulunan
girişimler en fazla %86,9 ile makine, teçhizat, malzeme ve yazılım
sağlayıcıları ile işbirliğinde bulundu. İşbirliği yapılan kişi ve kuruluşların
ülkeleri dikkate alındığında %97,2’si yurtiçinden, %30,1’i Avrupa Birliği
üyeleri ve %8,2 ABD’den, %14,5 Çin ve Hindistan’dan, %21,5’i diğer
ülkelerdendi.
Girişimlerin %29,2’si finansal
destek aldı,
Ürün ve/veya süreç yeniliği
faaliyeti gerçekleştiren (devam eden ve sonuçsuz kalan yenilik faaliyetleri de
dahil) girişimlerin 2012-2014 yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde %29,2’si
finansal destek aldı. Finansal destek alan girişimlerin %94,5’ine merkezi kamu
kurum/kuruluşları tarafından finansal destek verilirken, %12,1’ine yerel veya
bölgesel kamu kuruluşları, %5,3’üne ise Avrupa Birliği Kurumları destek verdi.
Organizasyon yeniliği en çok iş
sorumlulukları ve karar alma sürecinde yapıldı,
Girişimlerin %28,5’i 2012-2014
yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde organizasyon yeniliği yaptı. Organizasyon
yeniliği yapan bu girişimlerin %80,7’si iş sorumlulukları ve karar alma
sürecinde yeni yöntemler kullandı, %69,3’ü organizasyon süreci için yeni iş
yöntemleri ortaya koydu, %25,1’i de diğer girişimler veya kamu kuruluşları ile
işbirliği, ortaklık, taşeronluk vb. yollarla yeni yöntemler kullandı.
Pazarlama yeniliği en çok ürün
ve hizmetlerin fiyatlandırmasında yapıldı,
Girişimlerin %33,6’sı 2012-2014
yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde pazarlama yeniliği yaptı. Pazarlama
yeniliği yapan bu girişimlerin %59,6’sı ürünün tasarımı veya ambalajının
estetiğinde önemli değişiklikler yaptı, %58,5’i ürün tanıtımı için yeni ortam
veya reklam teknikleri kullandı, %54,3’ü ürün ve hizmetlerin fiyatlandırmasında
yeni metotlar uyguladı, %46,5’i de yeni bir satış veya dağıtım yöntemi
uyguladı.
Yenilik faaliyeti yapmaya
zorlayan bir neden olmaması %84,7 ile ilk sırada,
Girişimlerin %48,7’si 2012-2014
yıllarını kapsayan üç yıllık dönemde yenilik faaliyetinde bulunmadı. Yenilik
faaliyetinde bulunmayan girişimlerin %84,7’si yenilik yapmaya zorlayan bir neden
olmadığını belirtirken, %15,3’ü ise yenilik faaliyetini engelleyen faktörlerin
fazlalığını en önemli neden olarak gösterdi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder