7 Eylül 2014 Pazar


    OKULLARDA "UYUM  PROGRAMI " BAŞLIYOR
Niğde Milli Eğitim Müdürü H. İbrahim YAŞAR
 Okullarda uygulanacak   '' uyum programı “ nı Açıkladı

     Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğünün 30/05/2014 tarih ve 2174807 sayılı 2014-11 nolu  genelge emirleri doğrultusunda,
     Okul öncesi, 1. Sınıf ve Ortaokul 5. Sınıflarındaki (Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu) öğrencilerimizin alışkın oldukları ev ortamından ayrılarak değişik özellikler taşıyan okul ortamına geçişinde onlara okul ortamını sevdirmek; oyun, drama ve sportif etkinlikler yoluyla öğrenme ortamını, öğretmenlerini ve arkadaşlarını tanımalarını sağlamak amacıyla eğitim-öğretim yılı başlamadan bir hafta önce tüm yurtta uyum programı uygulaması yapılmaktadır.
      2014-2015 eğitim-öğretim yılı itibariyle ilimizdeki okullarımızın Okul öncesi, 1. Sınıf ve Ortaokul 5. Sınıflarına (Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokul) yeni kayıt olan öğrencilerimize uyum programı çalışmaları 08-12 Eylül 2014 tarihleri arasında genelgedeki emirler doğrultusunda uygulanacaktır.
Söz konusu uygulama kapsamında aşağıdaki tanıtım ve uygulamalar gerçekleştirilecektir;
Okul yöneticisi, öğretmen ve personeli ile çalışma ortamlarının tanıtılması,
Okul birimlerinin (rehberlik servisi, lavabolar, kantin, spor salonu, kütüphane vb.) tanıtılması,
Okul kurallarının tanıtılması,
Okul çevresinin tanıtılması ve dikkat edilecek hususların belirtilmesi,
Okul Öncesi ve 1. Sınıf öğrencilerinin alışık oldukları ev ortamından ayrılarak, farklı özellikler taşıyan okul ortamında çeşitli kaygıları gidermek amacıyla oryantasyon çalışmaları yapılacaktır.
5. Sınıf ortaokula yeni kayıt yaptıran öğrencilerimiz; ortaokul döneminde öğrencilerin artık ergenlik dönemine girmeye başladığı, okul ve çevre değişikliği, derslerdeki akademik düzeyin ve içeriğin farklılaşması gibi nedenlerden dolayı uyum programına dahil edilmektedir.
  İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak 2014-2015 eğitim-öğretim yılı uyum program çalışmaları ile ilgili tüm kurumlarımız bilgilendirilmiş olup, kurumlarımızca görevlendirilen personeller tarafından çalışmalar 08-12 Eylül 2014 tarihleri arasında yürülülecektir.
                                                                                                 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder