20 Aralık 2017 Çarşamba


GÜRER, USTA ÖĞRETİCİLERİN KADRO TALEBİNİ TBMM GÜNDEMİNE GETİRDİ

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, kadrosuz usta öğreticilerin, kadroya alınması talebini içeren yazılı soru önergesine Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’dan yanıt geldi. Bakan Yılmaz, kadrosuz usta öğreticilerin kadro taleplerinin karşılanması için yasal düzenlemeye ihtiyaç duyulduğunu söyledi. 
Taşeron işçilerin kadroya alınması konusunun gündemin ilk sıralarındaki yerini koruduğu ülkemizde, CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Milli Eğitim Bakanlığına yönelttiği soru önergesiyle halk eğitim merkezleri bünyesinde görev yapan kadrosuz usta öğreticilerin kadro talebini TBMM gündemine taşıdı.
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Bakan İsmet Yılmaz tarafından yanıtlanmasını istediği önergesinde, “Halk Eğitim bünyesinde çalışan usta öğreticilerin kadroya alınması için bir çalışmanız var mıdır? Kadrosuz usta öğreticilerin sigortaları 30 iş günü üzerinden yatırılmasına rağmen, ücretleri 20 ile 23 gün üzerinden yatmaktadır. Bununla ilgili bir çalışmanız var mı? Kıdem tazminat haklarının tam olarak uygulanması için çalışmalarınız mevcut mudur? İş güvencelerinin kurum müdürünün inisiyatifinde olduğu bu dönemde iş güvenceleri ile ilgili bir çalışmanız var mı? Doğum, hastalık ve ölümlerde bile ücretli izin haklarının tam sağlanması için bir çalışmanız var mı? Kamuda çalışan sözleşmeli personeller kadroya alındıkları halde, Halk Eğitim Merkezlerinde çalışan usta öğreticileri neden kapsam dışında bırakıldı? Türkiye'de Halk Eğitim Merkezlerinde çalışan kadrosuz usta öğreticileri sayısı ne kadardır? Özlük haklarının düzeltmesi ile ilgili bir çalışmanız var mıdır?” şeklinde sorular yöneltti. 
Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in önergesine verdiği yanıtta, “Kadrosuz usta öğreticiler657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 89 uncu maddesinin "Her derecedeki eğitim ve öğretim kurumları ile Üniversite ve Akademi (Askeri Akademiler dâhil), okul, kurs veya yaygın eğitim yapan kurumlarda ve benzeri kuruluşlarda öğretmen veya öğretim üyesi bulunmaması halinde öğretmenlere, öğretim üyelerine veya diğer memurlara veyahut açıktan atanacaklara ücret ile ek ders görevi verilebilir. Ücretle okutulacak ders saatlerinin sayısı, ders görevi alacakların nitelikleri ve diğer hususlar ilgili Bakanlığın teklifi ve Bakanlar Kurulunun kararı ile tespit olunur" hükmüne göre öğretmen yetersiz olduğu durumda ihtiyaç, ek ders ücreti karşılığı kadrosuz usta öğretici görevlendirilerek giderilmektedir” dedi. 
Bakan Yılmaz, “Ayrıca kadrosuz usta öğreticilerin kadro taleplerinin karşılanabilmesi için yasal düzenlemeye ihtiyaç bulunmaktadır” açıklamasında bulundu. 
Ömer Fethi Gürer hükümetin yasal boşlukları kullanıp hak ettiği emek yerine daha az ücretle öğretmen ve usta öğretici çalıştırdığını, sosyal devlet ilkesi ile bu durumun bağdaşmadığını belirtip eşit işe eşit ücretin hakkaniyetli bir yönetim anlayışı olduğunu belirtti.
​ 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder