Girişimlerde bilişim
teknolojileri kullanım araştırması sonuçlarına göre,2017 yılında 10 ve daha
fazla çalışanı olan girişimlerin %45,7’si sosyal medya uygulamalarını
kullandı.Bu oran, 2016 yılında %38,1’di. Sosyal medya kullanımı çalışan sayısı
büyüklük grubuna göre incelendiğinde en yüksek oran %60,3 ile 250 ve üzeri
çalışanı olan girişimlerde iken, bunu %48,7 ile 50-249 çalışanı olan girişimler
ve %44,5 ile de 10-49 çalışanı olan girişimler takip etti.
Girişimlerin sosyal medya
kullanımı ekonomik faaliyet sınıflamasına (NACE. Rev.2) göre incelendiğinde ise
bilgi ve iletişim sektöründe (Kısım J) yer alan girişimlerin %80’i sosyal
medyayı kullanırken, bu sektörü %72,8 ile bilgisayarların ve iletişim araç ve
gereçlerinin onarımı grubu (Grup 95.1) ve %57,3 ile konaklama ve yiyecek
hizmeti faaliyetleri (Kısım I) takip etti.
Avrupa Birliği İstatistik Ofisi 2016
yılı verilerine göre girişimlerin sosyal medya uygulamalarını kullanım oranı
%71 ile en yüksek Malta’da gözlendi. Bu oran Avrupa Birliği (AB-28) ülke
ortalaması için %45 iken Türkiye’de %38 oldu.
Sosyal ağlar en çok kullanılan sosyal
medya uygulaması oldu
Araştırma sonuçlarına göre
2017 yılında 10 ve daha fazla çalışanı olan ve sosyal medya kullanan
girişimlerin %95,6’sı sosyal ağları (Facebook,LinkedIn, Xing, Viadeo, Yammer
vb.) kullanırken,%37,5’i diğer sosyal medya uygulamalarından bloglar ve mikro
blogları (Twitter, Present.ly, vb.), %33,9’u multimedya paylaşım sitelerini (YouTube,
Flickr, Picasa, SlideShare, vb.) ve %11,1’i de "Wiki" bazlı bilgi
paylaşım sitelerini kullandı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder