26 Aralık 2017 Salı

3520 DERSHANE KAPATILDI

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in Kapatılan Dershanelerle İlgili Soru Önergesine Yanıt Verdi. Bakan Yılmaz, Düzenlemenin Yürürlüğe Girdiği 14 Mart 2014 Tarihinden İtibaren 3 Bin 530 Dershanenin Kapatıldığını Bunlardan Bin 472’sinin Okul Okula Dönüştüğünü Açıkladı.
Bakan Yılmaz, Dershaneyken ‘Özel Okul’ Adı Altında Faaliyetlerini Sürdüren Eğitim Kurumlarına, Okul Olabilme Koşullarını Taşıyacak Fiziki Koşulları Yerine Getirebilmeleri İçin Verilen Sürenin 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılının Sonunda Tamamlanacağını da bildirdi.
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Milli Eğitim Bakanlığına Yönelttiği Soru Önergesinde Hükümetin Aldığı Kararla Özel Dershanelerin 1 Eylül 2015 Tarihi İtibariyle Kapatıldığını, Bunlardan Pek Çoğunun Özel Okul ya da Özel Öğretim Kursu adı altında faaliyetlerine devam ettiğini belirtti.
CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer, “Anılan Tarihten İtibaren Kapatılan Özel Dershane Sayısı Kaçtır? Dershane Olarak Faaliyetine Devam Ederken, Hükümetin Aldığı Kapatılma Kararının Ardından Özel Okul Ya Da Özel Eğitim Kursuna Dönüştürülen Dershane Sayısı Kaçtır? Dershane Olarak Faaliyetlerine Devam Ederken Spor Salonu Ve Toplanma Alanı Gibi Bölümleri Olmayan Ve Sonradan Aynı Binada Özel Okula Dönüştürülen Dershanelerin Okul Olabilmesi İçin Gerekli Olan Bu Eksiklerini Gidermediği Halde Özel Okul Olarak Halen Faaliyetlerine Devam Eden Dershane Sayısı Kaçtır?” Şeklindeki Sorulara Yanıt İstedi.
3 BİN 530 DERSHANEDEN 1472’Sİ ÖZEL OKUL OLDU
Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, Özel Dershanelerin Kapatılmasına İlişkin Düzenlemelerin Yapıldığı 14/03/2014 Tarihinden İtibaren 3.530 Dershanenın Farklı Bir Özel Öğretim Kurumuna Dönüştüğünü Veya Faaliyetine Son Verildiğini Açıkladı. Bakan Yılmaz, “ Özel Dershane Olarak Faaliyetine Devam Ederken Özel Öğretim Kursuna Dönüşen 152, Muhtelif Kurslara Dönüşen 1, Özel Öğrenci Etüt Eğitim Merkezine Dönüşen 6, Özel Okullara Dönüşen 1.472 Kurum Bulunmaktadır” Dedi. Dershanelerin 01/03/2014 Tarihli Ve 6528 Sayılı Kanunun 9 Uncu Maddesiyle, 5580 Sayılı Kanunun 2 Nci Maddesinin (B) Bendindeki "Dershaneler" İbaresi Yürürlükten Kaldırılarak Kapatıldığını Belirten Bakan Yılmaz, “ Halen Faaliyetlerine Devam Eden Dershane Bulunmamaktadır” Diye Konuştu.
ÖZEL OKULLARA VERİLEN SÜRE
5580 Sayılı Kanun Kapatılan Dershanelerin Özel Eğitim Kurumlarına Dönüştürülmesiyle İlgili Geçici Maddeden Bahseden Bakan Yılmaz,  "Bakanlık, Bunlardan 1/9/2015 Tarihine Kadar Başvuranları, Belirlenecek Esaslara Göre Uygun Görülmesi Hâlinde Öğretim Kurumlarına Dönüşüm Programına Alır. Dönüşüm Programına Alınan Kurumların, 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılının Bitimine Kadar Mevzuatta Öngörülen Şartları Karşılamaları Kaydıyla Dönüşebilecekleri Okul Ve Diğer Kurum Türleri İle Dönüşüm Esas Ve Usulleri Bakanlıkça Çıkarılan Yönetmelikle Düzenlenir" Hükmünün Yer Altığını Hatırlattı.
Milli Eğitim Bakanı Yılmaz, “Yukarıda Belirtilen Kanun Hükmü Gereğince Dönüşüm Taahhüdünde Bulunan Okullar 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Sonuna Kadar Gereken Dönüşümü Sağlamak Zorundadırlar. O Zamana Kadar Bu Tip Okullarımızdan Mevcut Okullarda Aranan Standartların Hepsi İstenmemiştir. Bu Okullar Taahhütlerinin Bitimine Kadar Gereken Standartları Taşıyacak Hale Gelmek Ve Gereken Dönüşümü Yapmak Zorundadırlar, Aksi Takdirde Eğitim Öğretim Faaliyetleri Durdurularak Ruhsatları İptal Edilir” İfadelerini Kullandı.
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer , “ Okullarda  Eğitim Yeterli Olmaması Aileleri Arayışlara İtiyor. Dershanelerin Kapatıldı Ama ‘Özel Eğitim Kursu’, ‘Özel Öğrenci Etüt Merkezi’  Gibi Ders Veren Yerlerin Faaliyetlerini Sürdürüyor. Sorunun Çözümü Okullarda Eğitimin Kalitesini Artırmaktır. “Dedi.

1 yorum:

  1. Eğitimin kötü olup dersanelere ihtiyaç duyulan sistemlerde dersaneler arası ticari rekabette kaçınılmaz olarak gelinecek nokta şüphe,şaibe, içsel bilgiye erişim, etik ve yasa dışıliktir. Her sınav türü ve döneminde benzer konular toplumu yormaktadır. Çözüm tüm eğitim alanlarında köklü düzenlemeler ve dersanelerin kapatılmasıdır.
    Fethi Yılmaz yazdı 04.03.2019
    Tıpta Uzmanlık Sınavı sonrasında ÖSYM’nin soruları ve cevap anahtarını yayımlamadan önce sınav soruları sosyal medyada yer aldı. 24 Şubat 2019 Pazar günü gerçekleşen Tıpta Uzmanlık Sınavı öncesinde soruların Whatsapp gruplarında paylaşıldığı iddia edilirken, TUS sorularının çalındığı tartışmaları gündeme gelmişti.Sınav sorularının çalındığı iddiaları üzerine ÖSYM açıklama yaptı. TUS soruları ve cevap anahtarının çalındığı iddialarının odağındaki TUSDATA isimli dershane de konuyla ilgili açıklama yaptı. TUS’a giren doktorların Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne yaptıkları şikayetler ve söyledikleri, “sınav soruları çalındı mı” sorularını kuvvetlendirdi. Sınava giren bir doktor konuyla ilgili, "Bugün TUS dershanesine gitmeden başarı elde etmek çok zor” dedikten sonra, “Sızıntı iddiasının odağındaki TUS dershanesinin sınav öncesi 50 kişilik özel gizli grup oluşturduğunu ileri sürülüyor. Sınav soruları derece yapmaları için bu özel gruba verildi iddiası var. Bir de yüzde 98 soru tutturma, çıkan tüm sorulara referans spot bilgi paylaşımı sızıntı ihtimalini kuvvetlendiriyor. Binlerce tıp doktorunun emeğinin çalınmasına sessiz kalınmamalı” iddialarında bulunmuştu. Konuyla ilgili sosyal medyada ve farklı mecralarda da iddialar dile getirilmesi üzerine, TUSDATA sınava giren hocalarının soruları ezberledigini ifade etmişti. CİMER’e yapılan şikayete ÖSYM Hukuk Müşavirliği yanıt vermişti. ÖSYM açıklamasında, TUSDATA’nın “soruları ezberledik” şeklindeki açıklamasına yer verdi ve sorular ÖSYM'den iki gün erken açıklandığı için telif hakkı konusunda yasal işlem başlatılacağı ifade edildi.
    ÖSYM Başkanlığı Hukuk Müşavirliği CİMER’e yapılan şikayete şöyle yanıt vermişti: ÖSYM tarafından gerçekleştirilen sınavlarda, sınavlara giren bazı adaylarca sınav esnasında sorular ezberlenerek (bazen farklı adaylarca sınav esnasında ezberlenen sorular sınavdan sonra bir araya getirilerek) sınav sonrasında facebook, twitter, instagram, whatsapp, youtube gibi sosyal medya platformları üzerinden paylaşılabilmektedir.
    Orijnaline en yakın şekilde çıkartarak soruları sınav bittikten sonra whatsapp üzerinden paylaştıkları açıkça ifade edilmiştir.Telif hakkı Başkanlığımıza ait olan sınav soru ve cevaplarının 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanununa aykırı olarak Başkanlığımızın yazılı izni olmaksızın yayınlanması suç olduğundan sınav sonrasında soruları izinsiz yayınlayan kişiler hakkında suç duyurusunda bulunulmakta ve aynı zamanda erişimin engellenmesi kararı verilmesi, Sulh Ceza Mahkemesi Hakimliğinden talep edilmektedir.ilgili kişi ve kurumlar hakkında gerekli yasal işlemler başlatılmıştır.”
    2019-TUS sorularının sızdırıldığı iddiaların merkezinde olan TUSDATA’nın kurucuları arasında yer alan Uzman Doktor Sami Selçukbiricik’in bağlantıları da dikkat çekiyor. Uz. Dr. Sami Selçuk Biricik, kurucu olmasının yanı sıra, çeşitli illerde yapılan TUSDATA seminerlerine konuşmacı olarak katılıyor ve DUSDATA sitesinde yazarlık yapıyor İstanbul’da İskenderpaşa Cemaati’nin lideri Muhammed Nureddin Coşan’ın vakfettiği “Asfa Eğitim Vakfı" yönetim kurulunda, TUS sorularını sızdırdığı öne sürülen TUSDATA’nın kurucusu Uz.Dr.Sami Selçukbiricik’in adı da geçiyor. Sami Selçukbiricik, Özel Asfa Ferda Koleji Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yaptı.
    Türkiye geçmişte ÖSYM sınav hırsızlıklarıni geçmişte çok yaşadı. Dün FETÖ’nün yaptığı sınav hırsızlıklarının sonucunda Türkiye hala bedel öderken bugün devlete yerleştirilen başka cemaatler üzerinden yine aynı iddiaların konuşulması “Ne zaman ders alacağız” sorularını da beraberinde getiriyor.Fethi Yılmaz Odatv.com

    YanıtlaSil