1 Ocak 2020 Çarşamba

HEM SİGORTALI ÇALIŞIN HEM DE SOSYAL YARDIMLARDAN FAYDALANIN
Niğde SGK İl Müdürü Mustafa Aydoğdu, sigortalı çalışıyor olmanın sosyal yardım almanıza engel olmadığını, sigortalı çalışırsam sosyal yardımlarım kesilir endişesinin yersiz olduğunu vurgulayarak sigortalı çalışıldığında kesilmeyecek sosyal yardımların da olduğunu söyledi.
İl Müdürü Mustafa Aydoğdu, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Başkanlığının Rehberlik ve Bilgilendirme faaliyetleri kapsamında yazılı bir açıklama yaptı. Aydoğdu hem sigortalı çalışıp hem de sosyal yardımlardan yararlanılabileceğini belirterek şunları söyledi:
SİGORTALI ÇALIŞIYOR OLMAK SOSYAL YARDIM ALMAYA ENGEL DEĞİLDİR
"Bakanlığımız aracılığıyla uygulanmakta olan ve sayıları 40' a yaklaşan sosyal yardım programının farklı şartları olmakla birlikte, sıklıkla uygulanan gıda yardımı, aşevi yardımı, yakacak, Eğitim ve Giyim Yardımları gibi hatta Özel Amaçlı ve Diğer Aile Yardımları, Kronik Hastalara Elektrik Tüketimi Yardımı ve Doğum Yardımı vb. yardımların verilmesinde sigortalı olarak çalışmak engel teşkil etmemektedir. Burada dikkat edilmesi gereken husus, hane içinde kişi başına düşen gelirin net asgari ücretin 1/3' ünden fazla olmamasıdır ki bu tutar 2019 yılı için 609,67 TL' ye tekabül etmektedir. Ailenizden dolayı bakmakla yükümlü olunan kişi olarak sağlık hizmetlerinden yararlanmıyorsanız ve İŞKUR tarafından düzenlenen meslek edindirme kurslarına ve işbaşı eğitim programlarına katıldıysanız, İŞKUR' un ödediği primle sağlık hizmetlerinden yararlanabilirsiniz. Sosyal yardım alıyorsanız istihdamı teşvik yardımlarından da yararlanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder