9 Mayıs 2012 Çarşamba


 DÜNYA ASTIM GÜNÜ

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de 4 Mayıs Astım Günü olarak anılmaktadır. Bu nedenle Niğde Devlet Hastanesi Göğüs Hastalıkları Uzm. Dr. Ayhan VAROL Astım Hastalığı hakkında basın açıklaması yapmıştır. Yaptığı basın açıklamasında;
Halkı bilgilendirmek, farkındalık oluşturmak amacıyla çeşitli çalışmalar yapılmaktadır.
Astım hava yollarının ve bronşların şişmesi sonucunda oluşan bir hastalıktır. Hava yollarının duyarlılığı artmakta ve hastalık oluşmaktadır. Oluşan hastalık kronik bir hastalıktır. Tedavisi kontrol altına alınabilmektedir. Toplumumuzda her 5-10 kişide bir görülmekte ve Türkiye’de 4-5 milyon kişinin astım hastası olduğu tespit edilmiştir.
Son yıllarda şehirleşmenin artması nedeniyle çevre,  hava ve ozan kirlenmesi,  sigara kullanımı, katkılı ve boyalı madde içerikli gıdaların tüketilmesi gibi nedenler hastalığın oluşmasında rol oynamaktadır. Fırın, berber, maden işçilerinin çalıştığı iş guruplarında ve ilkbahar ve sonbahar aylarında daha fazla görülmektedir.
Astım Hastalığının tanısında;  yukarıda saydığımız belirtileri olan hastalara solunum testi denilen ve halk arasında üfleme testi olarak bilinen test uygulanmaktadır. Bu testin yanında alerji testide uygulanmakta sonuçlarına göre tedavi uygulanmaktadır.”  dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder