Gürer: “Kamunun reklam giderleri arada kaynamış!"
Gürer kamunun reklam giderlerini sordu. Maliye Bakanı yanıtladı.
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in, kamu kurumlarının reklam giderlerini Meclis gündemine taşıdığı soru önergesine Maliye Bakanı Naci Ağbal’dan yanıt geldi. Bakan Ağbal, kamu kurumlarında ‘reklam gideri’ şeklinde bir sınıflandırma olmadığında bu giderlerin “Tanıtma, Ağırlama, Tören, Fuar, Organizasyon Giderleri" kapsamında olduğu için sadece reklam giderlerine ne kadar ödendiğinin belirlenemediğini ifade etti.
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, önergesinde “Kamu kurum ve kuruluşları 2016 ve 2017 yılı ilk beş ayında toplam reklam giderleri ne kadardır? Televizyon ve basın olarak dağılımı nedir? Reklam verilen kuruluşlarda, tutar toplamına göre ilk on yayın organı hangileridir?” şeklinde soru yöneltti.
Maliye Bakanı Naci Ağbal, CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in önergesine verdiği yanıtta, kamu kurum ve kuruluşlarının hizmet ve faaliyetlerinin tanıtımı amacıyla bütçelerinden yaptıkları harcamalarda Analitik Bütçe Sınıflandırmasının kullanıldığını belirtti. Analitik Bütçe Sınıflandırmasında "Reklam giderleri" şeklinde bir sınıflandırma yer almadığını ifade ededen Bakan Ağbal, “ Söz konusu harcamalar kurum ve kuruluş bütçelerinin "İlan Giderleri" veya "Tanıtma, Ağırlama, Tören, Fuar, Organizasyon Giderleri" ekonomik kodlarına gider kaydedilmek suretiyle gerçekleştirilmektedir. "İlan Giderleri" kapsamında mahkeme ilan bedelleri de dâhil olmak üzere her türlü ilan ve reklam giderleri, "Tanıtma, Ağırlama, Tören, Fuar, Organizasyon Giderleri" kapsamında ise tanıtma amaçlı fuarlar, tören, toplantı, seminer vb. organizasyonlar ve bunlara ait araç gereç ve malzeme giderleri, ağırlama, konaklama ve bu işlemlerle ilgili her türlü hazırlıkların gerektirdiği giderler gibi çeşitli giderler yer almaktadır” açıklamasında bulundu.
Bakan Ağbal, açıklamasında şu ifadelere yer verdi: “Yukarıda belirtildiği üzere, anılan ekonomik kodlara gider kaydedilmek suretiyle idarelerce yapılan harcamalar sadece reklam giderleri ile sınırlı olmayıp başka mahiyetteki harcamaları da içermektedir. Dolayısıyla, bütçe sınıflandırmasında "Reklam giderleri" şeklinde bir tasnif olmadığından merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin reklam giderlerine ilişkin veri üretilememektedir.”
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, özellikle iktidara yakın TV kanallarında ve basın kuruluşlarında kamu kurumlarına ait tanıtım ve reklamların sıkça yer aldığını ifade ederek; “Basın kuruluşlarına ödenen ve rakamsal boyutu milyon dolarların üzerinde olduğu tahmin edilen reklam giderlerinin ayrı bir sınıflandırma ile yer almaması ve ne kadar ödendiğinin Maliye Bakanlığınca bilinmiyor olması düşündürücüdür. Bir kamu kuruluşunun verdiği reklamdan haberi olmaz olur mu? Kamu kuruluşunun hangi gazete, televizyona ya da organizasyon şirketine ne verdiğini bilmek kamuoyunun hakkıdır” dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder