30 Ekim 2018 Salı

Niğde Üniversitesi  Tıp Fakültesi aracılığıyla 
“Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği” konulu konferans gerçekleştirildi

Şehit Ömer Halisdemir Kongre ve Kültür Merkezinde düzenlenen etkinliğe; Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İlyas Gökhan, fakülte dekanları, akademik ve idari personel ile öğrenciler katıldı.

Programa; İnönü Üniversitesi öğretim üyesi Dr. Öğretim Üyesi Mehmet Karataş konferans konuşmacısı olarak katıldı. Konuşmasında, bilimsel araştırmanın planlı ve sistemli olarak verilerin toplanması, analizi, yorumlanması ve sonuca varılması olduğunu belirten Dr. Öğretim Üyesi Mehmet Karataş, “Araştırmalar bilim insanı için değerli olsa da farkına varılması ve kaçınılması gereken konulara dikkat edilmelidir” dedi.
Araştırma tipleri, etik dışı bilimsel çalışmalar, intihal, çarpıtma ve tekrar yayım hakkında bilgiler aktaran Dr. Öğretim Üyesi Karataş, “Yayın etiği konusunda araştırmacıların disiplinli, dürüst, etik çalışma yapmalarının yanında editörlük, hakemlik, yayın politikaları gibi unsurların da etik açıdan sorgulanması hususu oldukça önemlidir” ifadelerini kullandı.
Yoğun ilgi gören etkinlik sonunda Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İlyas Gökhan tarafından katkılarından dolayı Dr. Öğretim Üyesi Mehmet Karataş’a teşekkür belgesi takdim edildi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder