31 Mayıs 2014 Cumartesi


Gebe Egzersiz Odası  Açıldı
     Çamardı İlçesi Toplum Sağlığı Merkezinde Gebe Sınıfı ve Gebe Egzersiz Odası Açıldı.
Çamardı İlçe Hastanenden edinilen bilgilere göre; Gebe sınıfı ve gebe egzersiz odasına gebe olan her kadını bekledikleri belirtildi.
   Gebe Sınıfının Amacı; Anne ve bebekler taşıdıkları riskler nedeniyle sağlık hizmetlerinden öncelikli ve özellikli olarak yararlanması gereken bir gruptur.

    Bu amaçla tüm gebelerin doğum öncesi,doğum ve doğum sonrası dönemlerle ilgili konular hakkında bilgilendirilmeleri ve bilinçli doğum yapabilmelerini ve doğum sonrasında bebeklerine sağlıklı bakım vermelerini sağlamak amacıyla gebe eğitim sınıfında gerekli eğitim ve bilgilendirmeler yapılmaktadır.
     Gebe Eğitim Sınıfında; • Annenin gebeliğe hazırlanması •Annenin gebeliğe adaptasyonu •Annenin gebeliğini sağlıklı ve rahat bir şekilde geçirmesi
•Gebelikte oluşabilecek komplikasyonlar hakkında bilgi alabilmesi •Gebelikte nasıl beslenilmesi gerektiğinin eğitimi
• Gebelikte egzersizin önemi • Lohusalık bakımı • Anne sütünün önemi • Bebek bakımı konuları hakkında eğitim verilmektedir.
Gebe Egzersiz Odasının Önemi ;
   Gebe eğitim sınıfında gebelikte egzersizin önemi annelere anlatıldıktan sonra gebe egzersiz odasında doğumu kolaylaştırıcı egzersizler yaptırılarak gebeler doğuma hazırlanmaktadır. Annelere doğum kolaylaştırıcı hareketler yaptırılmaktadır.
Yapılan Egzersiz Çeşitleri : • Yoga • Plates • Müzik • Solunum teknikleri • Duygusal destek" diye belirtildi.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder