6 Mart 2014 Perşembe

Fırçalar Elimizde Flor Dişimizde

Pek çok ülkede olduğu gibi ülkemizde de yüksek oranda görülen ağız diş hastalıkları, oluşmadan önlenebilen hastalıklar grubuna girmektedir ve genel sağlığın bir parçası olan ağız diş sağlığı yaşamsal fonksiyonların korunması ve yaşam kalitesinin devamı açısından büyük önem taşımaktadır.
Diş Fırçası ile Uygulanabilen Florür Jel Uygulaması
    Flor jel uygulamalarının mantığı; özellikle 7-9 yaş civarındaki çocuklarda daimi dişlerin erken çürüme risklerini önlemek ya da yüksek çürük riskli bireylerde erken çürük ihtimali olan daimi dişlerin direncini arttırabilmektir. Sekiz yıllık bir çalışma sonucunda, okul ortamında değişik uygulamalarla desteklenen fırçayla flor uygulamasının, %60'lık bir çürük azalımına sebep olduğu saptanmıştır.
  Niğde Halk Sağlığı Müdürlüğü tarafından 2012-2013 yılı eğitim-öğretim döneminden itibaren  ‘FIRÇALAR ELİMİZDE FLOR DİŞİMİZDE’ sloganı ile Florür Jel Uygulaması  başlatılmıştır.
           Niğde Halk Sağlığı Müdürlüğü Aile Hekimliği ve Toplum Sağlığı Hizmetleri Şube Müdürlüğü tarafından ‘FIRÇALAR ELİMİZDE FLOR DİŞİMİZDE’ sloganı ile yürütülen 2013 - 2014 yılı Eğitim-Öğretim dönemi Ağız ve Diş Sağlığı Koruyucu Flor Jel Uygulaması kapsamında 1.Florür Jel uygulaması 06-07-08-09-10 Ocak 2014 tarihleri arasında, Niğde  merkezinde  bulunan 24 ilköğretim okulunda ilköğretim  1. 2. 3. Sınıf öğrenci  toplamı yaklaşık 6.985 öğrenciye başarıyla uygulanmıştır.

            Söz konusu uygulamaya Merkez ve diğer ilçelerdeki köy ve kasabalarda dahil  edilerek  03/07 Mart 2014 tarihleri arasında ilköğretim 1.2.3. sınıf öğrencisi 144 ilköğretim okulunda yaklaşık 12.691 öğrencilere
flor jel uygulaması yapılmaya devam edilmektedir.7 Mart 2014 tarihi itibariyle yaklaşık 20.000 (19.676) öğrencinin 1.aşama flor jel uygulaması tamamlanmış olacaktır. Uygulamanın 2.aşaması 26/30 Mayıs-02/06 Haziran 2014 tarihleri arasında il genelinde tamamlanacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder