14 Eylül 2023 Perşembe


 Vali Cahit ÇELİK, 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Açılış Törenine Katıldı

Vali Cahit ÇELİK, Mehmet ve Emet Aydoğan İlkokulu’nda düzenlenen 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Açılış Töreni'ne katıldı.

2023–2024 eğitim-öğretim yılında il genelinde; toplam 389 okulda, 5 bin 634 öğretmen ve 74 bin 283 öğrenci için ilk ders zili çaldı.

Yeni eğitim-öğretim yılının başlaması ve İlköğretim Haftası etkinlikleri kapsamında, Mehmet ve Emet Aydoğan İlkokulu’nda düzenlenen programa Vali Cahit Çelik, Niğde Belediye Başkanı  Emrah Özdemir, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr.  Hasan Uslu, İl Emniyet Müdürü  Adnan Özdemir, İl Jandarma Komutanı J. Albay  Gürol Okyar, İl Milli Eğitim Müdürü Halil İbrahim Yaşar, protokol üyeleri, öğrenciler, öğretmenler ve veliler katıldı.

Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’mızın okunmasıyla başlayan programda konuşan Vali Cahit Çelik, Milletimizin varlığını, değerlerimizi gelecek kuşaklara aktarmanın ilk şartının; tarihine, milletine, devletine ve bayrağına bağlı nesiller yetiştirmekten geçtiğinin altını çizdi.

Vali Cahit Çelik konuşmasının devamında; “Şüphesiz ki, millet olarak en büyük sermayemiz; İnsan kaynağımız, beşerî gücümüzdür. Bugünün ve geleceğin dünyasında söz sahibi olmak istiyorsak, bu gücü en iyi şekilde kullanmak zorundayız. En kıymetli varlıklarımız olan evlatlarımızı, çağın gerektirdiği bilgi, beceri ve teknoloji ile buluştururken, onları milli ve manevi değerlerimizle donatmalıyız.

Milletimizin varlığını, değerlerimizi gelecek kuşaklara aktarmanın ilk şartının; tarihine, milletine, Devletine ve bayrağına, bağlı nesiller yetiştirmekten geçtiğini aklımızdan çıkarmamalıyız. Bu sebeple 2023-2024 eğitim-öğretim yılında da en temel amacımız, çocuklarımızın milli ve manevi değerleri önceleyen, nitelikli ve kaliteli bir eğitim almasıdır.

Sevgili öğrenciler

Yaz tatilinin ardından yeniden ders başı yapıyorsunuz. İçinizde bu yıl ilk kez okula başlayanlar var. Onlar ayrı bir heyecan ve mutluluk yaşıyorlar. Unutmayın ki eğitim hayatınız boyunca elde edeceğiniz her başarı, aileleriniz ve aziz milletimiz için kıvanç vesilesi olacaktır. Biliniz ki sizler; memleketimizin umudu, geleceğisiniz. Ülkemizin gelecek hedefleri gerçekleştirecek olan sizlersiniz. Bu sebeple bugünden itibaren düzenli ve disiplinli çalışmalı, kendinizi en iyi şekilde yetiştirmeli yarınlara hazırlamalısınız.

Kıymetli Öğretmenlerimiz;

Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün; “Öğretmenler! Yeni nesli, Cumhuriyetin fedakâr öğretmen ve eğitimcileri olan sizler yetiştireceksiniz. Yeni nesil, sizin eseriniz olacaktır. Eserin kıymeti, sizin maharetiniz ve fedakârlığınız derecesiyle orantılı bulunacaktır. Cumhuriyet; fikren, ilmen, fennen, bedenen kuvvetli ve yüksek karakterli koruyucular ister! Yeni nesli, bu özellik ve kabiliyette yetiştirmek sizin elinizdedir. Sizin başarınız, Cumhuriyetin başarısı olacaktır.” veciz ifadesinden hareketle; İstikbal ufkunda beklenen, fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller sizlerin eseri olacaktır. Çocuklarımızı sevgiyle, şefkatle, ilimle, irfanla, ahlakla, faziletle donatın. Onları itina ile yetiştirin ve en önemlisi iyi bir insan olmalarını sağlayın. Velilerimizle iş birliği içinde her çocuğumuzun özel olduğuna inanarak ilgi ve kabiliyetleri doğrultusunda geleceğe hazırlayın.

Değerli velilerimiz;

Çocuklarınızın eğitim hayatı boyunca öğretmenlerimizi elinizden geldiğince destekleyin. Okul idareleri ve öğretmenlerimiz ile yakın bir iş birliği içinde olmaya gayret gösterin. İnanıyorum ki bu birliktelik ruhuyla ortaya çıkacak güç ile eğitim kalitemiz daha da artacaktır. Sizlerin manevi desteği öğretmenlerimizi daha güçlü kılacaktır.

            Sözlerimin sonunda bugün bu topraklar üzerinde milli bir eğitim almamız için, bağımsız ve hür yaşamamız için canlarını feda eden aziz şehitlerimizi bu vesile ile bir kez daha rahmetle anıyor, kahraman gazilerimize şükranlarımı sunuyor eğitim camiamızın her bir ferdinin ‘İlk Öğretim Haftası’nı kutluyorum” ifadelerine yer verdi.

Öğrenciler tarafından şiirler okunması ve halk oyunları gösterileri ile son bulan programın ardından Vali Cahit Çelik, sınıfları gezerek öğrencilere yeni eğitim öğretim yılında başarılar diledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder