12 Eylül 2012 Çarşamba


CHP Niğde Milletvekili Doğan Şafak’ın yazılı önergesi ve kanun teklifi

ŞAFAK’TAN ÇİFTE DESTEK

Bakanlar Kurulu’nun, 28 Ağustos 2012 tarihinde gerçekleşen toplantısında alınan kararla üniversite öğrencilerinden harç paralarının kalktığı açıklanmış, fakat bu uygulamadan ikinci öğretim öğrencileri yararlanamamıştı.

CHP Niğde Milletvekili Doğan Şafak, ortaya çıkan haksızlığın giderilmesi için vakit kaybetmeden girişimde bulundu.
 Başbakan’ın cevaplaması için Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne yazılı bir önerge veren CHP’li Şafak, yazılı önergesini, kanun teklifi ile de destekledi.

 TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞI’NA

 Aşağıdaki sorularımın Başbakan Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN tarafından yazılı olarak yanıtlanması için gereğini saygılarımla arz ederim.

28 Ağustos 2012 tarihinde Bakanlar Kurulu’nda imzalanan kararname ile üniversite öğrencilerinden harç paralarının kalktığı açıklanmıştır. Bu uygulamadan Normal Öğretim ve Açık öğretim de okuyan öğrencilerin yararlanacağı belirtilmiştir.
             Bu bağlamda;

    Üniversitelerde harçların kalkmasından yararlanacak olan Normal Öğretim ve Açık Öğretim alanları dışında İkinci Öğretim okuyan öğrencilerin yararlanamamasını eğitimde eşitlik ilkesine aykırı buluyor musunuz?

2    2011-2012 öğretim yılı sayısı itibarıyla birinci öğretimlerde 1 milyon 524 bin 380 öğrenci için ve yine 2011-2012 eğitim-öğretim yılında açık öğretimlerde 1 milyon 951 bin 494 öğrencinin istifade edeceği uygulamadan ikinci öğretim okuyanların yararlanamaması yeni bir adaletsizlik doğuracaktır. Bu adaletsizliği gidermeyi düşünüyor musunuz?
        İkinci Öğretim okuyan kaç tane öğrencimiz, hala öğrenim bedeli ödemeye devam edecektir?

4   Hükümet Sözcüsü Sayın Bülent Arınç’ın yaptığı açıklamada, “İkinci öğrenim harcının kalkması kanunla düzenlenebilir” sözleri doğrultusunda, Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne, bu konuda gelecek olan kanun teklifine destek verecek misiniz?
 TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞI’NA

Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurumlarında İkili Öğretim Yapılması, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun bazı maddelerinde değişiklik yapılması hakkındaki kanun teklifim ve gerekçesi ekte sunulmuştur. Gereğini saygılarımla arz ederim.
                                      03.09.2012                                                                                                                                    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder