17 Kasım 2012 Cumartesi


KURU MEYVE TANITIM GRUBU İLE KURU MEYVE İHRACATINDA 2023 HEDEFİ 3 MİLYAR DOLARDAN 4 MİLYAR DOLARA ÇIKARILDI

Türkiye’nin geleneksel ihracat sektörlerinden kuru meyve sektöründe tarihi bir süreç yaşanıyor. Kuru meyve ihracatçıları, Kuru Meyve Tanıtım Grubu kurdu. Kuru Meyve Tanıtım Grubu, Çin, Hindistan, Rusya, Japonya başta olmak üzere bugüne kadar kuru meyve ihracatının sınırlı olduğu ülkelerde tanıtım atağına kalkıyor. Kuru meyve ihracatçıları Türk kuru meyvesinin sağlığa faydasını öne çıkarmak için dünyaca ünlü Türk doktor Mehmet Öz’le çalışmak istediklerini belirttiler. Kuru Meyve Tanıtım Grubu’nun kurulmasıyla 2023 yılı ihracat hedefi 3 milyar dolardan 4 milyar dolara çıkarıldı.

Türkiye’ye yılda 1.4 milyar dolar döviz getiren, Türkiye’nin dünyada lider sektörü kuru meyve sektörünün tanıtım grubu kuruldu. Ege, Güneydoğu ve İstanbul Kuru Meyve İhracatçıları Birlikleri’nin işbirliği ile oluşturulan Kuru Meyve Tanıtım Grubu’nun kuruluşu, Ege İhracatçı Birlikleri’nde yapılan toplantı ile kamuoyuna duyuruldu. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder